A Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezető igazgatója, Szepessy Tamás arról tájékoztatta lapunkat, hogy szeptember 19-én cége több mint 9 milliárd forint értékű keretszerződést írt alá a MÁV-Start Zrt.-vel vasúti személykocsik fővizsgáinak, futó- és balesetes javításai-nak elvégzésére. A korábbi évek gyakorlatától eltérően a szerződés hosszabb időtartamra, kétéves időszakra vonatkozik. A projekt keretében összesen 299 belföldi és nemzetközi forgalmú kocsi fővizsgáztatására kerülhet sor, és a megszokott tevékenységeken túl számos járműtípus esetében különböző korszerűsítő és felújítási feladatok, úgynevezett kiegészítő munkák is növelik a munkaterjedelmet.
Szepessy Tamás fontosnak nevezte, hogy a szerződés megalapozza a gyár dolgozói számára a folyamatos munkalehetőséget. A korábban tervezett megrendelések ugyanis eddig nem valósultak meg, ami nehéz helyzetbe hozta a céget.
Mint ismert, a cég augusztus elején végzett a CAF spanyol járműgyártó által a Budapesti Közlekedési Központ részére gyártott villamosok összeszerelésével és üzembe helyezésével. A Dunakeszin készült 8 villamos végszereléséhez és a szükséges próbák lefolytatásához jelentős beruházási munkákat kellett elvégezni. A teljesítés érdekében 142,2 millió forintból átalakították a szerelőcsarnokot, 55,5 millióból tesztcsarnokot hoztak létre, kiépítették a próbapálya felsővezetéki szakaszát 78,3 millióból, és további 137,8 millió forintból áramátalakítót létesítettek. Emellett vasútgépészeti berendezéseket vásároltak, és külső munkákat végeztek 46,6, illetve 28,3 millió forintért. A CAF villamosok korábban kilátásba helyezett további végszerelési munkái azonban nem valósultak meg.
Miként a Magyar Idők korábban megírta, a dunakesziek a várományosai a 3-as metró kocsijain végzett felújítási munkák mintegy negyedének, tizenegymilliárd forint összértékben. A tervek szerint a magyar cég hajtja végre a szétszerelést, szakmai alvállalkozóval az azbesztmentesítést, majd az alkatrészek csomagolását és előkészítését a szállításra. Úgy tudjuk, hogy az orosz féllel mind a mai napig nem jött létre a fenti munkákról szóló szerződés.