A betegség súlyos terhet ró nemcsak a betegekre, hanem a környezetükre is, amelyre a Magyar Telekom rendhagyó módon, önálló alkotással hívja fel a figyelmet. Így született meg a Vasárnap című kisfilm. Az apa és fia bensőséges, a betegség miatt mégis lassan kiüresedő és fájdalmas kapcsolatát feldolgozó történettel a cég a nézőket arra invitálja, hogy támogassák a demencia elleni küzdelmet, és segítsék a kutatók munkáját.
Ezenkívül a Sea Hero Quest VR játékkal is támogatják a kutatásokat, amely a Deutsche Telekom virtuális valóság játéka, és a tavalyi, nagy sikerű mobilapplikáció második körös verziója. A játékban részt vevők anonimizált adatait egy demencia megelőzését és gyógyítását célzó nemzetközi kutatásban használják fel. Kétpercnyi játék ötórányi laboratóriumi kutatásnak megfelelő adatot generál.
2016-ban több mint hárommillió ember töltötte le a játékot, ezzel pedig több mint 12 ezer év laboratóriumi kutatás volumenének megfelelő anyagot gyűjtöttek össze a szakemberek. Ezzel a kezdeményezéssel a technológiai innovációt és a játékok hasznos célok érdekében történő felhasználását kívánja elősegíteni a Telekom.