Mintegy 180 milliárd forintot költenek a magyarok édességekre évente, a forgalom jelentős részét a kekszek, a táblás és a szeletes csokoládék adják, egyenként több mint 25 milliárd forinttal. Az ostyák, a chipsek, a desszertek és a cukorkák pedig mintegy 20 milliárd forint forgalmat érnek el külön-külön – közölte tegnap a Magyar Édességgyártók Szövetsége.
Sánta Sándor, a szervezet elnöke szerint az év végi szezonális édességforgalom az idén mind mennyiségben, mind pedig értékben meghaladja majd a 2016-ost. A Nielsen piackutató adatai szerint a magyarok szezonális édességre több mint 3 milliárd forintot költöttek tavaly, ez összesen 616 tonnát tesz ki. A legtöbbet csokimikulásból adtak el, a tavaly október–decemberi időszakban mintegy 400 tonna került a kosarakba ebből a termékből. Az árak enyhén csökkentek, a szaloncukor kilogrammonkénti ára 2500 és 6000 forint között mozgott, a Mikulás-figuráké pedig néhány száz és másfél ezer forint között volt.
A távirati iroda szerint a szövetség tavalyi kutatása alapján az emberek háromnegyede vásárol Mikulásra csokoládéfigurát, átlagosan 5 darabot. A közepes méretűek a legkeresettebbek, a legkevesebb pedig az óriás figurákból fogy. A vásárláskor a legfontosabb szempont, hogy a termék valódi csokoládéból készüljön, az ár csak harmadlagos. Kiderült az is, hogy a magyar háztartások 93 százaléka vásárol szaloncukrot, ugyanakkor évről évre egyre kevesebbet. A szövetség becslése szerint az éves forgalom 3500-4000 tonna, ennek értéke körülbelül 6 milliárd forint.