A BMW autógyárnak tízmillió euró büntetést kell fizetnie egyes dízelautó-modelljeinél a motorvezérlő szoftver károsanyag-kibocsátás szabályozási moduljának kikapcsolása miatt – számolt be tegnap a Süddeutsche Zeitung lap a müncheni ügyészség tájékoztatására hivatkozva.
Az ügyészség mintegy fél éve folytatott nyomozást a BMW ellen – ismertette az MTI. A bajor márka februárban maga jelentette a szövetségi gépjármű-felügyeletnél (Kraftfahrt Bundesamt) a 750xd és M550xd modelljét érintő szabálytalanságot. A BMW akkori bejelentése szerint a szoftver hibája nem szándékosságon, hanem figyelmetlenségen alapult. Az érintett 7600 autót a BMW visszahívta javításra. A lapértesülést sem az ügyészség, sem a BMW nem kívánta kommentálni.
Eközben több mint 1200 dél-koreai autótulajdonos csatlakozott a BMW autógyár ellen a motorok kigyulladása miatt induló gyűjtőperben a Korea Consumer Association fogyasztóvédelmi szervezet jelentése szerint.
A szöuli központi kerületi bíróságon múlt pénteken nyújtottak be keresetet a BMW ellen 1226 alperes képviseletében egyenként 15 millió von (11 és fél ezer euró) kártérítési igénnyel a visszahívási akció miatt elszenvedett anyagi veszteségek és lelki megterhelés kompenzálására.
Idén Dél-Koreában csaknem negyven BMW motorházában keletkezett tűz, személyi sérülés azonban nem történt. A BMW ezt követően 106 ezer autót hívott vissza ellenőrzésre az országban.
A dél-koreai hatóságok vizsgálatot indítottak a tűzesetek okának megállapítására. A BMW szerint a tűzesetek legvalószínűbb oka a kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmának csökkentését végző kipufogógáz-visszavezető berendezés meghibásodásában keresendő.
A dél-koreai rendőrség házkutatást tartott a BMW helyi leányvállalata, a BMW Korea hivatali központjában, Szöulban annak megállapítására, hogy az autógyár tudatában volt-e a meghibásodásnak és igyekezett-e eltussolni azt.