Az Európai Unió Tanácsának tájékoztatása szerint a létrejövő vasúti folyosó – amely északon Varsóból és a lengyel–belorusz határtól indul, délen a szlovén koperi kikötőig, illetve a magyar–szerb határig tart – fontos ipari központokat és intermodális terminálokat kapcsol össze az Adriai-tengerrel és a balkáni államokkal.
Magyarországi szakaszai közé tartozik a kínai finanszírozással felújítandó Budapest–Kelebia vasútvonal is. A távirati iroda szerint a tagállamok képviselői az új korridor létrehozása mellett a fuvarozók külföldi munkavégzését nagyban befolyásoló szabályozási tervekről és az útdíjrendszerek átalakításáról, egységesítéséről is tárgyaltak.
Homolya Róbert közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a tanácsülésen jelezte, a szabályozási javaslatok megvalósítása jelentős többletköltségekkel és adminisztratív terhekkel sújthatja elsősorban a kelet-közép-európai fuvarozóvállalatokat.