Új logó és arculat, influencerek (véleményvezérek) bevonása, kulturális programok, installációk. A fiatalok többek között ezt javasolták a Budafok-Tétény ötletpályázatára benyújtott munkáikban. A kiírás célja az volt, hogy a kerületet Budapest bornegyedeként mutassák be a főváros turisztikai térképén.
A pályaművek közül a szakmai zsűri hosszas mérlegelés után választotta ki az öt legjobbat, ezeket Budafok különleges helyszínén, az Art Quarter galériában rövid prezentációkon mutatták be az alkotók. Az első helyezett Benkő Máté és Jakus Anita 49 ötletből álló prezentációt mutatott be. Az előadásuk flashmobokról, egyedi Budafok-borról, valamint arról szólt, hogy fontos lenne a tervekkel kilépni a kerületből annak érdekében, hogy később sok látogató érkezzen vissza Budapest bornegyedébe.

Minden hónapban pincejáratokat szerveznek az autentikus élmények felfedezésére
Fotó: Kocsis Zoltán
A flashmobok a pályázók elképzelései szerint többek között különféle helyszíneken zajló, romantikus borozgatások lennének. Kóstolgathatnának például Budafok-Tétény vendégei a Duna-parton (Egy pohár borral holdfényben), a budatétényi Rózsakertben (Egy pohár borral a rózsák között), a kerületi szőlőskertben, a tangazdaságban a hegytetőn (Bor és naplemente), outfit parádét és stíluskavalkádot szervezve (Egy pohár borral csinosan) vagy csillagnézéssel egybekötve a Tétényi-fennsík víztározójának tetején, (Egy pohár borral az űrben).
A Becsei Renátából, Fentősi Eszterből és Frang Zsófiából álló második helyezett csapat a meglévő, jelenleg Budafokhoz köthető arculati elemeket egyesítené közös logó és arculati elemek alatt, valamint pesti mintára élettel töltenék meg a budafoki Duna-partot. A bronzérmes Iglódi Vivien és Szommer Dóra a turistákhoz az érzelmeken keresztül szólnának, míg a szakértőket racionális tartalmakkal érnék el. A különdíjas Tapody-Németh Katalin arról beszélt, hogy együttműködésre kellene sarkallni a helyi borászatokat, akiknek a budafoki lakosok helyi szórakoztatását is szolgálniuk kellene.
A bemutatón érdekes ötlettel állt elő Bayer Árpád és Czimbal István. A helytörténész és a grafikus Borkő néven street art terveket mutatott be. A Nézz a telefonod elé elképzelés szerint ezek a kövek Budafokra irányítanák a figyelmet, emellett interaktív tartalommal is bírnának, élményeket kötnének a városrészhez. A borkövek flexibilisek bármilyen célra használhatók, játékok, új tematikák köthetők hozzájuk.
– Három éve kezdtünk bele a YouInHerit projektbe, nagy izgalommal vártam, hogy a fiatalok milyen ötleteket kínálnak nekünk, hogy miként próbáljuk „eladni” a bornegyedet, hogyan ismertessük meg egész Budapesttel, az egész országgal, sőt Európával – mondta Szepesfalvy Anna, Budafok-Tétény alpolgármestere, a YouInHerit projekt vezetője.
A pályázat célja az volt, hogy az ötletek megvalósítása után Budafok neve egyet jelentsen az élménydús kikapcsolódás lehetőségével és a gazdag borkultúrával.
– A városarculat egy számomra nagyon kedves terület, ami kéz a kézben jár a turisztikával. Ha azt keressük, hogy mi az, ami Budapestből eladható, akkor elsősorban az autentikus dolgokat keressük. Budafok-Tétényben ilyen autentikus élmény az, hogy a borral szoros összefüggésben áll ez a városrész, havonta pincejáratokat is szerveznek ennek megismerésére – emelte ki Szalay-Bobrovniczky Alexandra, Budapest főpolgármester-helyettese, a zsűri elnöke.
A projekt az Interreg Central Europe programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, az Európai Unió és a magyar állam társfinanszírozásával valósul meg.