- Évente akár 150 ezer autót is gyárthatnak Debrecenben
- A munkaerő toborzása már jövőre megkezdődik
- A nyitott magyar gazdaságra komoly hatással van a modern kori ipari forradalom
- 14 hónapig tartott a tárgyalás a BMW-vel
- A beruházás Debrecen jövőjét is átírja
A tárcavezető elmondta: a város melletti 400 hektáros területen a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal, egy gyártósoron állítanak elő hagyományos és elektromos meghajtású autókat.
A gyár kapacitása évente 150 ezer autó gyártására elegendő
– közölte.
Szijjártó Péter hangsúlyozta: a beruházás értéke meghaladja az egymilliárd eurót, és már az elején több mint ezer munkahely jön létre.
2019 második felében kerül a kinézett terület a BMW tulajdonába
A miniszter kifejtette: a gyár helyszínének kinézett terület a jövő év második felére kerül a BMW tulajdonába, és jövőre már megkezdik a munkaerő toborzását.
A beruházás hozzájárul Magyarország versenyképességéhez és tovább erősíti a magyar-német gazdasági kapcsolatokat
– mutatott rá a tárcavezető.
Új korszak, modern ipari forradalom
A külügyminiszter kitért rá: a világgazdaságban olyan gyors és mély változások zajlanak, hogy modern kori ipari forradalomról lehet beszélni, ahol az új technológiák folyamatosan változtatják meg a siker kritériumait. Ebben az új korszakban a vállalatok versenyben állnak az új technológiák alkalmazásáért, az országok pedig a beruházásokért – magyarázta. Hozzátette: ez az új korszak különösen nagy hatással van az olyan nyitott gazdaságú országokra, mint Magyarország.
Szijjártó Péter úgy látja,
amikor Magyarország benevezett ebbe a versenybe, komoly érveket tudott felsorakoztatni az ország mellett, így az alacsony adókat, a rugalmas munkaerő-szabályozást, a duális szakképzést és a színvonalas informatikai, műszaki képzéseket.
Mint mondta, a minderre épülő gazdaságpolitika sikeresnek bizonyult, a beruházások évről évre növekednek, tavaly minden rekordot megdöntve 96 új beruházás érkezett a beruházásösztönző rendszeren keresztül.
Ez egy újabb nagy siker
A tárcavezető hangsúlyozta: most egy újabb nagy sikerről számolhatnak be, hiszen amikor a világ egyik legnagyobb, legsikeresebb és legmodernebb autógyártója úgy döntött, hogy Európában növeli a termelési kapacitásait, Magyarországot választotta.
A céggel 14 hónapja tárgyalnak, a BMW több európai várost is megvizsgált lehetséges helyszínként – közölte Szijjártó Péter.
Debreceni polgármester: a beruházás átírja a város jövőjét
Az elmúlt évek gazdaságfejlesztési sikereit koronázza meg, hogy a BMW új gyárat épít Debrecenben, és a beruházás átírja a város jövőjéről alkotott elképzeléseket – mondta Debrecen polgármestere Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter bejelentését követően.
BMW-gyár: Debrecen ideális helyszín a beruházásra
Debrecen – infrastruktúrája, logisztikai kapcsolatai és a BMW meglévő beszállítói hálózatának elhelyezkedése miatt – ideális helyszín az autógyártó csoport gyártókapacitásának bővítésére – derült ki a cég keddi közleményéből.
Papp László (Fidesz-KDNP) hozzátette: hosszú és küzdelmes verseny alapján lett Debrecen a legjobb.
Az elmúlt évek gazdaságfejlesztési törekvései, döntései, mint a Debrecen-München közötti menetrendszerű légi járat elindítása, a repülőtér-fejlesztés, a befektetésösztönzési program elindítása, a szervezeti háttér biztosítása az EDC önkormányzati cégen keresztül, a nemzetközi iskola építésének programja mind-mind fontos elemei voltak a mai bejelentésnek – mondta a városvezető.
„Meggyőződésem, hogy Debrecent teljes egészében dinamizálni fogja a BMW és a város együttműködése” – fejtette ki a polgármester, hozzáfűzve: új munkahelyek jönnek létre nemcsak az autóiparban, hanem számos más szektorban.
A beruházás a szolgáltatásoktól kezdve dinamizálni fogja az oktatást, miután a legmagasabb szintű technológia és technológiai tudás érkezik a városba – közölte a polgármester.
„Ez az a pillanat, amikor újra kell gondolnunk a Debrecen jövőjéről alkotott elképzeléseket. Büszke vagyok arra, hogy Debrecenben élhetek, egy olyan városban, amely sikeres és alkalmas, hogy olyan, a világgazdaság szempontjából is kiemelkedően nagy szereplőkkel, mint a BMW, együtt tudjon működni”
– mondta Papp László.
Az MTI érdeklődésére hozzátette: a következő időszak legfontosabb tennivalója a fejlesztési terület előkészítése és az oktatásfejlesztési feladatok megoldása, de át kell gondolni a város következő éveinek fejlesztési és gazdaságfejlesztési stratégiáit is.
Csaknem százmilliárd eurós bevételt ért el a BMW 2017-ben
Az 1916-ban alapított BMW AG (Bayerische Motoren Werke) prémium kategóriás személygépkocsik és motorkerékpárok gyártásával foglalkozik.
A BMW AG Németország mellett még az Egyesült Királyságban, Kínában, Indiában, Brazíliában, Thaiföldön, Malajziában Egyiptomban, Dél-Afrikában, Hollandiában, Ausztriában, Oroszországban és az Egyesült Államokban rendelkezik gyártó, bérmunkában gyártó, illetve összeszerelő üzemekkel. Mexikói üzeme 2019-ben kezdi meg a termelést.
Világszerte 43 érdekeltséggel és pénzügyi szolgáltató részleggel, 31 gyártó- és összeszerelő üzemmel és 16 kutatási-fejlesztési központtal rendelkezik a BMW.
A BMW AG tulajdonában vannak még a BMW autómárka mellett a Mini és a Rolls-Royce autómárkák is.
A BMW a június végéig tartó hat hónapban az egy évvel korábbinál 1,8 százalékkal több, 1 millió 242 ezer 500 autót adott el világszerte és ezzel értékesítési rekordot állított be. Európában június végéig 1,2 százalékkal 560 ezerre növelte eladásait a BMW.
Tavaly a BMW 2,463 millió autót értékesített világszerte, 4,1 százalékkal többet, mint 2016-ban. Legfontosabb piacán, Európában a BMW tavaly 1,1 millió autót adott el, forgalmának 45 százalékát. Motorkerékpár eladásai tavaly 13,2 százalékkal 164 ezerre emelkedtek. 2017 végén a BMW 130 ezer alkalmazottat foglalkoztatott világszerte, 4,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Elektromos autót a BMW tavaly 103 ezret értékesített, 65,6 százalékkal többet, mint 2016-ban.
Összehasonlításképpen: a Daimler prémium személyautó márkájából, a Mercedes-Benzből 2,373 millió autót értékesített 2017-ben, 8 százalékkal többet, mint az előző évben. A Volkswagen prémium márkájából, az Audiból pedig 1,878 millió autót adtak el 1,867 millió után.
A BMW csoport értékesítési árbevétele 2017-ben 98,7 milliárd euró volt az előző évi 94,2 milliárd euró után. Az adó- és kamatfizetés előtti (EBIT) eredmény 9,880 milliárd euróra emelkedett 9,386 milliárd euróról. Nettó nyeresége 8,7 milliárd euróra nőtt az egy évvel korábbi 6,9 milliárd euróról. Egy törzsrészvényre jutó nyeresége 13,12 euróra emelkedett 10,45 euróról.
Július elején a német BMW és a kínai Great Wall Motor autógyár a BMW Mini márkája új elektromos modelljeinek gyártásával foglalkozó közös vállalat létrehozásáról írt alá szerződést.
A Németországban megépülő kínai akkumulátorgyár első ügyfeleként a BMW egymilliárd eurós megrendelést adott a CATL vállalatnak akkumulátorok szállítására. A BMW július elején Li Ko-csiang kínai miniszterelnök berlini látogatása alkalmából bejelentette, hogy 2021-től másfél milliárd euró értékben vásárol akkumulátor-cellákat a CATL erfurti üzeméből.