Az osztrák kormány azt tervezi, hogy háromszázalékos adót vet ki a nemzetközi internetes nagyvállalatok reklámeladásokból származó bevételeire – jelentette be Sebastian Kurz osztrák kancellár tegnap a kormány ülésének kezdetén.
A digitális adót a világszinten évi legalább 750 millió eurós, Ausztriában pedig legalább tízmillió eurós forgalmat bonyolító konszernekre vetnék ki. Az APA osztrák hírügynökség kormányközeli forrásokból úgy értesült, hogy 2020-tól vezetnék be az új adófajtát, és évi 200 millió euró bevételre számítanak belőle.
A távirati iroda tudósítása szerint Hartwig Löger pénzügyminiszter jelezte, hogy csak kezelhető számú nemzetközi nagyvállalat esik majd az új adó hatálya alá, osztrák cég nem kerül be ebbe a körbe.
Példaként két amerikai nagyvállalatot, az Amazont és a Facebookot, a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalatát és közösségi portálját üzemeltető cégeket említett meg az új adó lehetséges alanyaként.
Az osztrák kormány a döntéssel kivár az Európai Unió pénzügyminiszteri tanácsának márciusi üléséig. Ha azon sem születik megállapodás az információtechnológiai nagyvállalatok európai szintű megadóztatásáról, Ausztria önállóan lépni fog, és nemzeti jogszabállyal bevezeti az új digitális adót.
Az Európai Bizottság tavaly márciusban mutatta be javaslatát, amely szerint átmeneti intézkedésként háromszázalékos adót vetne ki az érintett cégek, például a Google és a Facebook éves európai forgalmára.