A Magyar Nemzeti Bank (MNB) csütörtökön azt közölte, hogy az nhp elindításával sikerült megállítani a kkv-hitelállomány tartós, évi 5-7 százalékos csökkenését, és ezzel elkerülni a hitelpiac magyar gazdaságot súlyosan érintő teljes befagyását. A program a kamatcsökkentésekkel együtt az MNB becslése szerint eddig a magyarországi gazdasági növekedés csaknem felét eredményezte az elmúlt időszakban.
A jegybank az nhp pénzügyi keretének 0,3 százalékát kitevő összeget költötte a program megismertetésére, a több mint 24 millió megjelenésből álló kampánysorozat a felnőtt korú lakosság 94,9 százalékát érte el, megközelítőleg 7 583 000 embert – írta az MNB.
A közleményben jelezték: az nhp indulását követően a jegybank a programhoz kapcsolódó országos reklámkampányra nyílt közbeszerzési eljárást hirdetett, a kommunikációs tendert az I.M.G. Inter Media Group Kft. nyerte el. A közbeszerzési eljárás az nhp népszerűsítése mellett általános kommunikációs feladatokra is kiterjedt, a hatmilliárdos keretösszegből finanszírozta az MNB több mint két éven keresztül általános kommunikációs feladatainak ellátását is..