A nyár folyamán eddig három jelentős magyarországi bank ügyfeleit érte adathalász-támadás – állapítja meg a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a beérkezett fogyasztói jelzések és piaci adatok alapján. A támadók a fogyasztók e-mail-címén keresztül, valamint SMS-ekkel szólítják fel adategyeztetésekre a címzetteket, ráadásul a bűnözők is éppen arra hivatkoznak, hogy biztonsági réseket akarnak megszüntetni, illetve az ügyfelek személyes adatait és tranzakcióit kívánják megvédeni.
Ügyfélkár eddig nem történt, a hitelintézetek a lehető leghamarabb tájékoztatták ügyfeleiket a támadásról. Ugyanakkor nem zárható ki, hogy a következő napokban az adathalászok újabb akciókat indítanak további hitelintézeteknél – figyelmeztet az MNB, megjegyezve: a bankok sohasem kérik el ügyfeleik bizalmas adatait e-mailben, SMS-ben vagy levélben. A jegybank arra kéri a fogyasztókat, hogy az adathalász típusú üzeneteket haladéktalanul töröljék, az e-mail mellékleteit pedig ne nyissák meg. A hiteles tájékoztatás, információkérés érdekében az ügyfelek minél hamarabb lépjenek kapcsolatba számlavezető bankjukkal, és tájékoztassák bankjukat, ha mégis megadták adataikat.
A közlemény szerint az adathalászok az adott bank honlapjához nagyon hasonló weboldalon kérik be a fogyasztók netbank-azonosítóit, jelszavait és bankszámlaszámát. A támadók az adott bank nevével kezdődő „biztonsági” alkalmazás letöltésére is utasítják a fogyasztókat, ami valójában az ügyfelek SMS-kódjainak eltérítését szolgálja.