A tájékoztatás szerint 1 965 165 motort gyártottak 2017-ban, ami 1,9 százalékkal több az előző évinél, míg a gyártósorokról legördült 105 491 jármű 16,5 százalékos csökkenést jelez.
A tavaly december 31-i 12 307 fős létszám 5,8 százalékos bővülés eredménye, a 442 millió eurónyi beruházás 45 százalékkal haladja meg az előző évit. A 25 évvel ezelőtti cégalapítás óta a összberuházás volumene 8,753 milliárd euró.
A társaság az MTI érdeklődésére azt közölte a nap folyamán: 2017-es adózás előtti eredményük 367 millió euró volt, a dolgozók pedig havi fizetésük 1,3-szorosát kapják meg prémiumként.
A társaság vezetői csütörtökön kiadott közleményükben hangsúlyozták: a vállalat bizakodva tekint a jövőbe, hiszen az Audi-konszern elektromos meghajtásainak sorozatgyártása és az Audi Q3 gyártása idén nyáron kezdődik.
Az Audi Hungaria Magyarország egyik legmeghatározóbb és legnagyobb árbevételű vállalata és az ország legnagyobb beruházóinak egyike – hangsúlyozzák a közleményben.
Kihívásokkal teli gazdasági keretfeltételek ellenére az Audi Hungaria elmúlt üzleti évét stabil eredményekkel zárta. „Büszke vagyok arra, hogy a motorgyártásban ismét túlszárnyaltuk az előző évi gyártási volument” – idézik Achim Heinflinget, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke.
Jelentős szerepet töltött be a győri cég az Audi Konszernen belül és eredményeivel ismét hozzájárult az Audi versenyképességéhez – teszi hozzá a magyarországi leányvállalat első számú vezetője.
A közlemény kiemeli: a csaknem kétmillió erőforrással a vállalat továbbra is a világ egyik legnagyobb motorgyára, ahol tavaly hat Otto- és három dízelmotor-variánst gyártottak; a vállalat mintegy 6 ezer munkatársa több mint 9 ezer motort gyártott naponta a Volkswagen-konszern 32 járműgyártó telephelye számára.
Megemlítik: a járműgyártás majdnem 4500 munkatársa az Audi TT Coupé, TT Roadster, A3 Limousine és A3 Cabriolet modelleket gyártotta teljes gyártási mélységben. 2017-ben kezdődött az Audi Hungariánál az Audi RS 3 Limousine sorozatgyártása, mely az Audi első RS kompakt limuzinja.
A közlemény kiemeli, hogy a műszaki fejlesztés Győrben az elmúlt években egyre nagyobb jelentőséget kapott. 2017-ben a járműfejlesztés tovább bővítette kompetenciáit.
Meghajtások tesztelésére újabb vizsgálóberendezéseket helyeztek üzembe, valamint egy Magyarországon egyedülálló járatópadon teljes járműveket tudnak vizsgálni.
Mint írják, 2018-ban a motorgyártás palettája az elektromos meghajtásokkal bővül, gőzerővel folynak a sorozatgyártás előkészületei.
A e-motorgyártás területén az Audi Hungaria egy teljesen új gyártási koncepciót valósít meg, a moduláris gyártást. A járműszereldében kialakított gyártószigetek között a logisztikai feladatokat vezető nélküli szállító eszközök végzik – áll a közleményben.
Kitérnek arra is: idén kezdődik a győri telephelyen az Audi Q3 sorozatgyártása. A SUV gyártásához egy új, 80 ezer négyzetméteres karosszériagyárat építettek fel.
Magyar újságíróknak nyilatkozva Peter Kössler, az Audi AG termelésért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja arról beszélt: a konszern teljes elektronikus hajtástechnológiája a győri üzemben készül majd.
Az MTI azon kérdésére, hogy mekkora összegekkel részesülhet a győri üzem a 2022-es átalakításra és fejlesztésre fordítani kívánt, több tízmilliárd eurónyi összegből, úgy nyilatkozott, az üzem fontos része az Audi termelésének, ennek megfelelően fejlesztik a jövőben.
Kevéssel korábban, az Audi AG éves eredmény-bejelentő sajtótájékoztatóján az hangzott el: 2022-ig 10 milliárd eurót fordít a társaság akciótervének és átalakítási programjának megvalósítására, négyszer ekkora összeget fejlesztésekre és befektetésekre.
Audi: 60 milliárd euró feletti a tavalyi árbevétel
Tavaly lépte át először a 60 milliárd eurós (18 660 milliárd forint) határt az Audi AG árbevétele; a 60,128 milliárd eurós adat 1,4 százalékkal, azaz mintegy 800 millióval haladja meg az előző évit, miközben 0,6 százalékkal, 1 867 738 darabra emelkedett a kiszállított járművek száma – hangzott el a társaság csütörtöki éves sajtótájékoztatóján.
Az ingolstadti konszernközpontban rendezett eseményen bejelentették: 2022-ig 10 milliárd eurót fordít a társaság akciótervének és átalakítási programjának megvalósítására, négyszer ekkora összeget fejlesztésekre és befektetésekre.
Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke különösen kihívásos évként beszélt 2017-ről, kijelentve, „a dízelválság számunkra még nem zárult le”, a társaság dolgozik az ügy teljes feltárásán, de időbe telik a kapcsolódó jogi eljárások lezárása is.
Mint mondta, az a céljuk, hogy a társaság alaptevékenységére koncentrálhassanak, és ezt várják az Auditól partnerei, vásárlói is.
A konszern első embere minden ügyfelet, partnert, hatóságot és munkavállalót arról biztosított, hogy „tanultunk a történtekből”, és a társaság a jövőben még inkább összpontosít a fenntarthatóság témájára, és utalt arra, hogy ennek érdekében szervezeti átalakításokat is végrehajtottak.
Jól felkészültünk a jövőbe vezető útra – fogalmazott Rupert Stadler, a következő évekre az Audi utóbbi időszakának legnagyobb átalakítását ígérve. A célok közé sorolta, hogy 2025-ben a digitális üzletág már egymilliárd euróval járuljon hozzá a konszern működési eredményéhez.
Alexander Seitz, az igazgatótanács pénzügyekért, IT- és feddhetetlenségi kérdésekért felelős tagja elmondta: Kínában tavaly, kis emelkedéssel csaknem 600 ezer autót adtak el, az európai fél százalékos bővülés 800 ezernél több eladott járművet jelent, az Egyesült Államok 230 ezres értékesítési adata 7,8 százalékos növekedés eredménye, míg a világ többi táján összesen hat százalékos csökkenést mértek.
Mint mondta, az Audi ezzel nyolc év alatt több mint duplájára emelte árbevételét. A társaság működési eredménye 5,1 milliárd euró volt, az egyszeri hatásokról megtisztított adat 4,7 milliárd. Az adózás előtti működési eredmény 3,05-ről 4,79, az adózás utáni pedig 2,07-ről 3,48 milliárd euróra emelkedett a tájékoztatás szerint.
Alexander Seitz jelezte, hogy a társaság célja a következő években a 8-10 százalékos marzszónában működni.
Az Audi több vezetője is hangsúlyozta az eseményen: idén az Audi minden korábbinál több, legalább húsz új modellel lép piacra, illetve megjelenik a kizárólag elektromos meghajtású szériajárművek területén.