A kaliforniai Szilíciumvölgy után Szilíciumdomb névre keresztelt, dinamikus gazdasági fejlődést felmutató Austin az Egyesült Államok egyik legfontosabb technológiai centrumává nőtte ki magát az utóbbi években. A számos amerikai hi-tech nagyvállalat regionális központjaként működő és nyüzsgő startupkultúrával bíró város már 28 éve ad otthont a kezdetben a zene és film témája köré épülő SXSW fesztiválnak. A rendezvényre 2007 óta a világ legnagyobb startupszakmai eseményeként tekintenek.
A fesztiválra idén hat magyar startup is kiutazhatott a Magyar Nemzeti Kereskedőház InnoTrade és a Design Terminál mentorprogramjának köszönhetően. Hazánkat az interaktív videoplatformot fejlesztő Vidzor, a szoftverfejlesztőket segítő Apptalk.ninja, az online médiumok látogatottságát és webshopok forgalmát adatalapú testreszabással növelő SpringTAB, a Laborom nevű leletrendező applikáció, a munkaerő-toborzóknak videointerjú-platformot biztosító Kalijob, illetve a katasztrófa sújtotta területeken dróntechnológiával mentést segítő DroneIQ képviselte.
Az SXSW kiváló lehetőségeket biztosított a magyar csapatok számára, hogy építsék nemzetközi kapcsolataikat, felbecsülhetetlen szakmai tudást sajátítsanak el, illetve előkészítsék külpiacra lépésüket. A Magyar Nemzeti Kereskedőház az austini székhelyű International Accelerator nevű, startupokat segítő céggel kötött együttműködése keretében a magyar csapatok amerikai befektetők és tanácsadók előtt mutatkozhattak be, illetve kiállíthattak a több ezer látogatót vonzó startupexpón is. A kiutazó magyar cégek jól szerepeltek, a rengeteg pozitív szakmai visszajelzés mellett konkrét együttműködéseket is sikerült előkészíteniük egyebek mellett nemzetközi mentorokkal, gyártókkal, illetve potenciális szakmai partnerekkel.
A Magyar Nemzeti Kereskedőház tavaly ősszel indította útjára InnoTrade elnevezésű startupprogramját, melynek célja, hogy innovatív magyar kezdő vállalkozásokat kapcsoljon be a nemzetközi szakmai vérkeringésbe, elősegítve exportpiacra lépésüket. A program keretében idén egy tucatnál is több világszintű eseményre juthatnak el magyar cégek.