A jelek szerint megkezdődött vagy hamarosan megkezdődik az IC+ személyvagonok sorozatgyártása a MÁV-Start szolnoki járműjavítójában lévő gyártóhelyen. Mint a cég korábban közzétette, összesen húsz – tíz másodosztályú termes és tíz többcélú –, nemzetközi közlekedésre alkalmas IC+ kocsi gyártását tervezi, amelyek az Európai Unió normarendszerét kielégítik, s óránként 200 kilométeres névleges üzemi sebességre alkalmasak. A cég két prototípust már legyártott, amelyek jelenleg a nemzetközi forgalomban vesznek részt.
A MÁV-Start tavaly májusban összehívta a lehetséges magyarországi beszállítókat, és tájékoztatta őket, milyen részegységek, alkatrészek, gyártási anyagok beszerzését várja. A európai közbeszerzési értesítő tanúsága szerint a gyártó megkezdte az alkatrészek megvásárlását, a pályázatok határideje jellemzően január vége és február eleje. A közelmúltban meghirdetett pályázaton például vezetékeket, kábelek kiegészítő alkatrészeit, illetve kábelcsatornákat kíván venni 85, illetve 116 millió forint értékben.
Az alkatrészeket húsz készletben, vagyis járművenként egy-egy készletben kell a nyertes pályázónak leszállítania. Néhány nappal korábban utasülések beszerzését hirdette meg a járműgyártó. A húsz vasúti személykocsihoz mindösszesen 1320 darab, különböző kivitelű utasülést kell adnia a beszállítónak mintegy 195 millió forint nettó áron.

Ülések, utastájékoztató rendszerek, akkumulátorok és burkolatelemek szállítására hirdettek meg közbeszerzési pályázatot
Egy másik pályázaton a beltér borításához műanyag burkolatokat és elemeket várnak a beszállítótól 179 és fél millió forintért. A korszerű vasúti kocsikban GPS-vezérlésű utastájékoztató rendszer üzemel majd, a berendezések és a kapcsolódó elektronikai rendszerek értéke áfa nélkül mintegy 120 millió forint. Az elektronikai berendezések működtetéséhez szükséges áramról lúgos akkumulátorok gondoskodnak, a húsz készlet mintegy 27,2 millió forintba kerül. Az elektromos rendszer egyéb elemeiként Schaltbau speciális járművillamossági anyagokat is vásárol a vasúttársaság, összesen 40,8 millió forint értékben.
Már lezárult a korábban meghirdetett forgóváz, fékberendezés és flexball vezeték beszerzése. Járművenként egy kézifékes és egy kézifék nélküli forgóváz szükséges, vagyis a húsz vasúti személykocsihoz összesen negyven. A beszerzés értéke áfa nélkül 7,36 millió euró, azaz 2,3 milliárd forint. A nyertes a Siemens Zrt. és a fékberendezést gyártó Knorr-Bremse GmbH. lett. Mint ismert, a korábban elkészült, jelenleg is üzemelő IC+ prototípusok futóműveit is a német gyártó szállította. A vasúttársaság tárgyalásokat folytatott a hazai Ganz Motor Kft.-vel, amely ugyancsak gyárt forgóvázakat, azonban az európai szabványok változása miatt a Ganz termékét módosítani kellett volna, ami nem történt meg.
A sorozatgyártás húsz, nemzetközi közlekedésre alkalmas kocsi előállításával kezdődik, az ehhez szükséges előkészületek, közbeszerzési eljárások zajlanak. Előreláthatóan összesen 98 milliárd forint értékben írnak ki beszerzési pályázatokat. A forgóváz- és fékbeszerzésen kívül további 77 eljárásra kerül sor, közülük 69 közbeszerzés.
A tervek szerint a húsz nemzetközi vonat gyártása csak a kezdet, 2018-tól elindulhat száz darab belföldi közlekedésre szánt IC+ típusú vasúti személykocsi sorozatgyártása, amit a magyar kormány harmincmilliárd forinttal támogat.