Ajánlást adott ki a Magyar Nemzeti Bank (MNB) abból a célból, hogy a pénzügyi intézményeket további lépésekre ösztönözze a fogyatékkal élő ügyfelek esélyegyenlőségének biztosítására. A jegybank elvárása szerint a fizikai környezet kialakítása, a szerződéskötés körülményei, az ügyfeleknek nyújtott tájékoztatások, továbbá az intézmények belső szabályrendszere, illetve az online és technológia szolgáltatások fejlesztése kapcsán kell – a jogszabályi követelményeken túlmutató – intézkedéseket hozni. Az MNB az ajánlások alkalmazását 2017. június 23-tól várja el az intézményektől.
Jegybanki elvárás, hogy minél több ügyfélszolgálati ponton biztosítsák a fogyatékkal élő ügyfelek egyenlő esélyű hozzáférését a kínált szolgáltatásokhoz. Ajánlott, hogy az intézmények – akadálymentesen elérhető – szolgáltatási térképe ezeket a lehetőségeket külön tüntesse fel. Az MNB elvárja, hogy az ügyfélszolgálati pontokon a kijelölt ügyintézőt akadálymentesen meg lehessen közelíteni, emellett az egyablakos ügyintézés alkalmazását is javasolják. Szükséges, hogy az ügyfélszolgálati pontokon a szolgáltatók lehetővé tegyék a segítő kutyával való közlekedést és a jól megközelíthető, mozgáskorlátozottaknak fenntartott parkolóhelyeket. Figyelmet kell fordítani a megfelelő magasságban elhelyezett sorszámhúzó automatákra, a kihangosítható ügyfélhívó rendszerre, a piktogramok, burkolati jelzések kialakítására vagy a személyes ügyfélszolgálati segítség felajánlására is.