Nem veszélyezteti a fővárosi és a vidéki tömegközlekedést a munkaerőhiány, azonban mind a BKV-nál, mind a Volánbusznál folyamatos a felvétel – közölték a Magyar Időkkel a közlekedési társaságok. A BKV-nál elsősorban a vasúti területen, tehát HÉV- és villamosvezetőkből van hiány, jelenleg 111 betöltésre váró álláshely van. A közlekedési társaság közlése szerint busz- és trolivezetőkből megfelelő a létszám, azonban a tanulók felvétele itt is folyamatos. A betöltetlen álláshelyek még nem okoznak érezhető hátrányt sem a munkavállalók, sem az utasok számára.
A munkaerőhiányt az is mutatja, hogy a különböző budapesti járatokon – a MÁV gyakorlatához hasonlóan – felhívásokkal próbál munkaerőt toborozni a BKV. Emiatt változtattak toborzási gyakorlatukon is: ma már több fórumon és gyakrabban adnak közre hirdetéseket.
Megéri a közlekedési társaságnál munkát vállalni, mivel már a 6-8 hónapos tanfolyam idejére tanulmányi szerződést köt a társaság a dolgozóval. A bérezési rendszer az alapórabérből, különböző pótlékokból, valamint kafetériából tevődik össze. Az alapórabér függ a vállalt műszaktól, az összeg eltérő a különböző napszakokban végzett munkánál.
Szintén befolyásolja az alapbért a járműtípus, valamint az adott viszonylat, ettől függően százalékos órabérpótlékot kap a dolgozó. Fix óradíjas pótlékkal is jutalmazzák a munkavállalót a jegyellenőrzésért, a jegyértékesítésért, valamint a minőségi munkavégzésért.
Emellett évi bruttó 164 ezer forintos béren kívüli juttatást is kínál a BKV, tíz kafetériatípusból lehet választani. A munkavállalók, valamint közeli rokonaik – a többi közlekedési vállalathoz hasonlóan – az összes menetrend szerinti járatot ingyen használhatják.

HÉV- és villamosvezetőket keresnek
A Volánbusz Zrt.-nél a munkaerőhiány mellett a központi régió jelentette konkurencia is ront a helyzeten. A társaság közlése szerint autóbusz-vezetői területen, valamint a járműfenntartásban, autószerelő és autóvillamossági szerelő munkakörökben folyamatosan várják leendő munkatársak jelentkezését. A szellemi területen nincs létszámhiány.
A Volánnál az autóbusz-vezetői alapbér bruttó 249 ezer forint havonta, 210 órás átlagos éves túlóra mellett. A társaság ezenfelül évi bruttó 491 ezer forintos kafetériát kínál, a dolgozók és hozzátartozóik szintén ingyen utazhatnak a járatokon. Az üzemanyag-megtakarításért járó összeg a teljes munkaidős autóbusz-vezetők állományában átlagosan 39 ezer forint volt havonta. A járműkarbantartók átlagbére 237 ezer forint. A Volán szintén leszögezte: a munkaerőhiány nem veszélyezteti a szolgáltatást.