Az újautó-piac bővülésének egyértelmű nyertese Magyarországon is a városi terepjárók (SUV) szegmense, a Volkswagen ebben a piaci kategóriában mostanra négy, jövőre pedig már öt modellel vesz részt – idézte az MTI Dalnoki Balázst, a Porsche Hungaria márkaigazgatóját az új Touareg bevezetése alkalmából.
Ismertetése szerint a városi terepjárók értékesítése 2010 óta 160 százalékkal gyarapodott hazánkban. A 2017-ben eladott 116 265 személyautóból 42 111 volt SUV, s az idei első negyedévben a trend tovább emelkedett.
Dalnoki Balázs az MTI kérdésére hasonló arányokról számolt be a Volkswagen márkánál is: a 2017. évi 30 százalék után az idén várhatóan 40 százalékot fognak kitenni az értékesítésből a terepjárók. Ebben fontos szerep jut az új prémium SUV-nak is, amelyből az idén már 100-150, a következő teljes években évi 200-250 eladására számítanak – jelezte.
A márkánál az idén mintegy 15 ezer darabos értékesítéssel kalkulál a Volkswagen-konszern autóit importáló Porsche Hungaria, amelynek márkakereskedői 2017-ben 10 602 új VW személy- és kisteherautót adtak el Magyarországon.