Összesen 8,3 milliárd forintnyi hitelt nyújtottak ügyfeleiknek a hazai mobilszolgáltatók az elmúlt év első kilenc hónapjában. A pénz túlnyomó része, csaknem nyolcvan százaléka közvetített szolgáltatásokba irányult, vagyis jellemzően parkolásra, autópálya-matrica vásárlására, lottózásra fordították a felhasználók.
Mindez azt jelenti, hogy a hazai mobiltársaságok erős hitelpiaci szereplőnek számítanak – írta a Világgazdaság –, még akkor is, ha a szóban forgó hitelkeret nagysága mindössze 5,3 százaléka a 342,7 milliárd forintos 2018. első kilenc havi személyihitel-folyósításnak.
A mobilegyenleg terhére vásárolt termékek és szolgáltatások között azokat a nem távközlési célú összegeket tartja nyilván a Magyar Nemzeti Bank (MNB), amelyeket a jellemzően havidíjas ügyfelek a szolgáltatójuk által fenntartott havi keret terhére költenek el. Ezen összeget a következő havi távközlési számlán vonja le a szolgáltató.
Az MNB nyilvántartása szerint 2018 első háromnegyed évében a mobiltulajdonosok 12,7 százalékkal költöttek többet ilyen formában, mint az előző év hasonló időszakában.