Metál Zoltán a tarifaemelést új költségek megjelenésével magyarázta, mint például a kötelező biztosítások nagy mértékű drágulása.
Olyan íze van ennek a dolognak, mintha a biztosítók visszaélnének ezzel a monopol helyzettel – emelte ki.
Szerinte egy átlagos taxisnak éves szinten az eddigi dupláját kell befizetnie kötelező biztosítás címén. Megemlítette, hogy 2013 előtt 16-18 év volt a fővárosi taxik átlagéletkora, mára ez 6 évre csökkent.
Arra a kérdésre, hogy hogyan akadályozzák meg, hogy a fuvarszervezetek lenyeljék az emelést a taxisok elől, így felelt: 2013-ban 35-40% volt a díjemelés, akkor sem emeltek ilyen mértékben a fuvarszervezők.
Elmondta továbbá, hogy a mostani emelés nagyjából 7,5 – 10%-os lesz, majd hozzátette a fuvarszervezők között is megindul egy verseny.
A teljes beszélgetést IDE KATTINTVA tekinthetik meg.