Eltünteti a műanyagot saját márkás termékeinek csomagolásáról a Lidl. A Lidl és Kaufland áruházakat is tulajdonló Schwarz-cégcsoport Európa-szerte a termékek és termékcsomagolások műanyag-felhasználásának csökkentésére törekszik a környezettudatosság jegyében.
Beszállítóikkal szorosan együttműködve hosszú idő óta vizsgálják, hogy mely termékek esetében tudják teljesen mellőzni a műanyag csomagolást, és mely esetekben lehet alternatív módszert alkalmazni. Az Európai Bizottság műanyag-stratégiájával összhangban a vállalat szándéka az, hogy 2025-ig legalább 20 százalékkal csökkenti műanyag-felhasználását, a saját márkás termékeik plasztik csomagolásainak újrahasznosíthatóságát pedig 100 százalékig biztosítani fogja.
Mindezt hazánkban is érzékelik majd a vásárlók. Magyarországon az energiaitalok egységcsomagolásával indul a változás: a tervek szerint augusztustól az italok papírtálcáiról eltűnik a műanyag, ennek eredményeként hazánkban évente csaknem öt tonnával kevesebb fóliát kell majd csomagolásra felhasználni.
– A Lidl Magyarország más árucsoportok esetében is a legmegfelelőbb csomagolási koncepció kialakítására törekszik. Áruházainkban és logisztikai központjainkban a munkafolyamatok során keletkezett műanyagokat és fóliaanyagokat már most is 90 százalékot meghaladó mértékben hasznosítjuk újra – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.