A Huawei egyedüli kínai márkaként ismét felkerült a Forbes legértékesebb brandeket (Most Valuable Brands) összegző 2018-as listájára. Az összeállítás szerint a vállalat márkaértéke egy év alatt 15 százalékkal emelkedve 8,4 milliárd dollárra nőtt, ezzel a Huawei a 79. helyre lépett előre a rangsorban.
A Forbes minden évben összeállítja a világ 100 legértékesebb márkájának listáját, amelyre több mint 200 nemzetközi jelöltből választja ki a legjobbakat. A rangsorba, amelyet idén is technológiai cégek uralnak, ismét egyedüli kínai márkaként került be a Huawei. A vállalat 2017 után idén másodszor szerepel a listán, egy év alatt kilenc pozíciót javítva.
A Huawei megőrizte előkelő harmadik helyét az okostelefon-gyártók körében globálisan, a siker pedig többek közt annak tudható be, hogy a tavaly bemutatott P10 és Mate 10 modellekkel tovább tudott erősödni a felső kategóriás termékek piacán is.

Fotó: Reuters
Az IDC 2018. I. negyedéves jelentése alapján a Huawei globális részesedése az okostelefonok piacán a tavalyi 11,7 százalékhoz képest 13,8 százalékra nőtt, az idén márciusban bemutatott prémiumkategóriás készüléksorozata, a P20 széria pedig minden korábbinál jobb nemzetközi eladási mutatókat produkált.
Az állandó innovációra való törekvés és a fogyasztói igények folyamatos monitorozása is hozzájárul a sikerhez, a Huawei éves riportja szerint 2017-ben 89,7 milliárd dollárt fordított kutatás-fejlesztésre, ami az éves árbevételének csaknem 14,9 százalékát jelentette.
A vállalatnak nem ez az első nemzetközi elismerése idén. Februárban a Brand Finance TOP 500 márkaérték szerinti rangsorában a Huawei az előkelő 25. helyen végzett, 38 milliárd dolláros eredménnyel.
A Forbes 2017-es legjobb termékek listájának dobogós helyezettjei most is, immár hagyományosan, klasszikus számítástechnikai-informatika cégek. A sort az Apple vezeti, második a Google, harmadik a Microsoft. Az első tízes körben szerepel még sorrendben a Facebook, a Coca-Cola, az Amazon, a Walt Disney, a Toyota, a McDonald’s és a Samsung.