Kötött pályás közösségi közlekedési kapcsolat épülhet ki a tervezett dél-budai egészségügyi központhoz. Lapunk információi szerint a XI. kerületi önkormányzat azzal a megjegyzéssel adta át térítésmentesen a Dobogó városrészben lévő ingatlanait, hogy az ott megvalósuló szuperkórházhoz korszerű, nagy kapacitású kötött pályás elérhetőséget biztosítanak számukra, tekintettel az intézményt igénybe vevő nagyszámú idős emberre, a látogatókra és nem utolsósorban az ott dolgozókra.
Úgy tudjuk, hogy az újbudai igények pontos megfogalmazásán még dolgozik az önkormányzat. A kötött pályás fejlesztési lehetőségek mindenesetre behatároltak. A budai oldalon trolihálózat nincs, és az sem valószínű, hogy az Etele tértől a 4-es metrót középtávon kivinnék a városból.
Az egyetlen lehetőség, ami így szóba jöhet, a villamos. A Dobogó nevű városrészhez a Kelenföldi pályaudvar–Etele tér villamos-végállomások – 19, 49, és a közeljövőben az 1-es –, valamint a 41-es járat kamaraerdei vonala van közel.
Az új egészségügyi centrum kötött pályás, nagy kapacitású kapcsolata leginkább ez utóbbi meghosszabbításával képzelhető el. A legtöbb érv – utasszám, vonalhossz, eljutási idő, közlekedési kapcsolatok – viszont az Etele téri irány mellett szólhat. A közúti közlekedés biztosítása érdekében egyébként az intézmény külön csomóponttal fog csatlakozni az M1/M7-es autópályák bevezető szakaszához.
Cserháti Péter, az Egészséges Budapest program miniszteri biztosa júliusban jelentette be, hogy a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. megvette az új dél-budai kórházi centrumnak otthont adó ingatlanokat, négy magántulajdonosnak összesen 4,4 milliárd forintot fizettek ki. A tervek szerint a területen egy 1058 ágyas modern tömbkórházat hoznak létre mintegy 100 ezer négyzetméternyi beépítéssel.