A csapatok célja, hogy átszeljék a kontinenst a sivatagon át: a megközelítőleg 3000 kilométeres távot kizárólag napenergia és a járművek kinetikus energiájának segítségével kell teljesíteni.
Kutasi Zoltán elmondta, a Kecskeméti Főiskola hallgatóiból és oktatóiból álló csapat 14 tagja utazik a járművel Darwinba, ahol október 18-án veszi kezdetét az embert próbáló verseny. A Darwin–Adelaide közti 3000 kilométert minél rövidebb idő alatt, minél gyorsabban kell megtenni. A versenyt az a csapat nyeri, amelyik hamarabb ér északról Adelaide városába. A sivatagon át a Stuart Highway-en (Stuart autópálya) futó verseny nehézségét mutatja, hogy 2013-ban a 33 indulóból csak 10 jármű gurult át saját kerekein a célvonalon. A World Solar Challenge verseny dobogós helyein végzők jelentős – százezer dolláros nagyságrendű – díjazásban részesülnek.
A MegaLux különleges versenyautó: hat négyzetméter felületű napelemen keresztül szedi össze a működéséhez szükséges energiát, amelyet elraktároz akkumulátoraiban. A versenyszabályzat szerint egy 20 kilogrammos Li-ion akkumulátor beépíthető energiatárolóként. A jármű négykerekű, egykerék-meghajtású, kétkörös hidraulikus fékrendszerrel. A rendkívül áramvonalas szerkezet „üres” tömege mindössze 160 kilogramm, a csapat reményei szerint a könnyű vázszerkezetnek köszönhetően átlagosan óránként 80-90 kilométert tesz majd meg a gép a verseny idején. A MegaLux képes ennél is gyorsabban haladni, a magyarországi próbafutamokon a csapatnak sikerült már az óránkénti 110 kilométeres sebességre is felgyorsítani a gépet. A MegaLux műanyag karosszériával rendelkezik, anyaga szendvicsszerkezetű, szénszál erősítésű, úgynevezett pre-preg kompozit. A járművet egy legalább 80 kilogramm súlyú pilóta kormányozza majd, a sofőrök pedig a 250-450 kilométerenként felállított kontrollpontokon váltják egymást a verseny időtartama alatt. A versenyautót folyamatosan kíséri két másik kocsi is, az egyik előtte haladva ellenőrzi a terep- és útviszonyokat, a mögötte gurulóban pedig többek között a futam szabályainak betartását ellenőrző versenybíró utazik.
A csapatvezetőtől azt is megtudtuk, hogy az autó fejlesztését számos szponzor és támogató finanszírozásával tudták megvalósítani, az építéséhez szükséges pontos összeg nem publikus.
A versenyen elsősorban oktatási intézmények, iskolák, valamint kutatóintézetek indulnak. A magyar csapat célja – a versenyen való jó eredmény elérése mellett –, hogy Magyarországot és a Kecskeméti Főiskolát képviselje ezen a rangos megmérettetésen, ahol a résztvevők a tudásukat mérik össze és nem pusztán fizikai felkészültségüket. A MegaLux versenyautójának augusztusi bemutatóján Glattfelder Béla, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára arról beszélt, hogy az előrejelzések szerint 2050-re az új autók 65 százaléka részben vagy teljesen elektromos hajtású lesz a világban. Ez a fejlődés, valamint az Európai Unió környezetvédelmi vállalásai egyaránt szükségessé teszik Magyarország számára, hogy részese legyen alternatív gépjárműipari technológiák kikísérletezésének, megvalósításának. Magyarország egyik legfontosabb ilyen bázisa a Kecskeméti Főiskola GAMF kara, ahol egyaránt rendelkezésre áll a szaktudás és a műszaki háttér olyan világszínvonalú újításokhoz, mint amilyen a MegaLux napelemes autó.