Szeptember óta negyedik alkalommal rendezte meg a Rákóczi Szövetség az Óvodapedagógus Találkozót a Kárpát-medencei határon túli magyar óvónők számára. Eddig összesen hatszáz óvónőnek teremtettek alkalmat arra, hogy megvitassák azt a nagyon fontos kérdést, hogyan lehet hatékonyabbá tenni az iskolaválasztási kampányt.
– Mi stratégiai szövetségesként tekintünk az óvónőkre, akik három éven keresztül találkoznak az édesanyákkal, édesapákkal, így befolyásolni tudják a szülőket abban, hogy helyi magyar iskolába írassák a gyermeket – mondta lapunknak Csáky Csongor, a Rákóczi Szövetség elnöke. Hozzátette: egyrészt elismerésüket fejezték ki munkájukért – ezen a hét végén százötven óvónőnek –, másrészt pedig arra volt ez jó alkalom, hogy találkozzanak egymással a különböző országok magyar óvodapedagógusai, valamint megoszthassák egymással a tapasztalataikat.
Szintén a hét végén rendezték meg a 34. Kárpát-medencei Ifjúsági Vezetőképzőt, Várgesztesen, ahová immáron tizedik esztendeje iskolai félévenként azoknak a középiskoláknak a képviselőit hívják meg, ahol ifjúsági csoportjaik működnek.
A Rákóczi Szövetség jelenleg háromszáz Kárpát-medencei középiskolában van jelen, nekik szerveznek rendszeres programokat, táborokat, konferenciákat, továbbképzéseket. – Iskolánként egy tanárt és két diákot hívunk minden alkalommal. Most Várgesztesen mintegy negyven középiskola képviseletében százhúsz ember vett részt a rendezvényen, ahol a nyugat-magyarországi középiskolások találkozhattak felvidéki és délvidéki diákokkal – emelte ki Csáky Csongor, aki arról is szólt, mennyire fontosnak tartják, hogy a középiskolás fiatalokat meg tudják szólítani, ők ugyanis nagy segítségükre vannak abban a hálózatépítésben, amelyet a Rákóczi Szövetség folytat.
Mint mondta, ez a korosztály még fogékony arra, hogy a középiskolás élményei mellett befogadjon olyan tudást, amely a magyar identitásukat erősíti. – Olyan értékeket próbálunk felmutatni nekik, amely a közösség mellett szól.
Szeretnénk, hogy ezeknek a diákoknak teljesen természetes legyen az, hogy a határ másik oldalán élnek velük egykorú magyar diákok, tartsák egymással a kapcsolatot, amelyet majd az életük folyamán próbáljanak különféleképpen kihasználni – hangsúlyozta Csáky Csongor, aki hozzátette, hogy általában az ilyen találkozókra olyan fiatalok jönnek, akik a helyi közösségükben hangadók, így azokat a gondolatokat, értékeket, amelyeket megtapasztalnak, lelkesen adják majd tovább.