Borbély Tibor, a főiskola projektkoordinátora elmondta: terveik szerint az intézmény adja ki a Pető-módszert tanúsító védjegyet világszerte, amelyet időről időre, térítési díjért lehet megújítani. Ezzel megteremtik a folyamatos minőségbiztosítás lehetőségét, és az intézményben végzett kutatások, fejlesztések eredményeihez való hozzáférés új és modern rendszerét. Ehhez kapcsolódik, hogy két – leginkább érintőképernyős eszközökhöz fejlesztett – számítógépes program is készült a pedagógiai munka támogatására. A Kis felfedező és a Színvarázs a sajátos nevelési igényű óvodás és általános iskolás korosztálynak szól. Ezek a programok a kiindulópontjai a további infokommunikációs eszközöket bevonó fejlesztéseknek is.
A konduktív neveléshez speciális eszközök szükségesek, amelyeknek az előállítása rendkívül költséges, és folyamatosan fejlődnek, változnak.
Borbély Tibor kiemelte: az intézmény koordinálásával létrehoztak egy eszközfejlesztési központot, amely szervezi és összefogja az innovációs tevékenységeket, adott esetben intézi az oltalmi bejegyzést és a piaci bevezetés előkészítését is. Az innovációs munkában a Budapesti Műszaki Egyetem Terméktervezés és Ergonómia Tanszéke a főiskola partnere. A hallgatók vizsgafeladatként vagy diplomamunkaként dolgozzák ki azoknak az eszközöknek a prototípusait, amelyeket a konduktorok a munkájuk során használhatnak. A Pető-módszerhez kapcsolódó fejlesztőeszközök jogvédettek, ezáltal megvásárolhatók lesznek. A projektkoordinátor szerint az együttműködésben az anyaghasználat, a technológia és a dizájn terén is megújulnak az eddig használt fejlesztőeszközök. A főiskolán rendelkezésre áll az ehhez szükséges kutatási bázis, hiszen a csecsemőktől kezdve minden életkort, és az összes kapcsolódó kórképet lefedik az itt gondozottak, a kezelésükhöz pedig egyedülálló tapasztalati tudás halmozódott fel a konduktoroknál.
A fejlesztőpedagógusok és konduktorok lapunknak elmondták, hogy rögzítették, és minden területen pontosan meghatározták a fejlesztési folyamatokat, a szükséges kompetenciákat és infrastrukturális feltételeket. Ez egyfajta minőségirányítási programként működik, és támogatja a más intézményekben dolgozó pedagógusok és gyógypedagógusok munkáját, emellett tájékoztatást ad az érintett szülőknek is. Ennek megalkotása elengedhetetlen volt egy olyan intézményben, ahol különböző életkorú embereken segítenek, gyakorlatilag élethosszig követik az általuk tanított, kezelt gyermekeket és felnőtteket, közben az ehhez szükséges szakembereket is képzik.
Féléves kortól foglalkoznak a Pető András Főiskola tagintézményeiben sérült gyermekekkel és felnőttekkel. Az itt alkalmazott konduktív nevelés szemlélete szerint az idegrendszeri sérülés következtében létrejövő mozgásfunkció-zavar tanulási-adaptációs rendellenességként értelmezhető, amelyet a tanítás-tanulás útján lehet javítani – közölte Klein Anna főiskolai adjunktus, a Konduktív Pedagógiai Intézet oktatója. Hozzátette: a központi idegrendszer sérülése, amelyet az esetek többségében születés folyamán fellépő problémák okoznak, nem gyógyítható a tudomány jelen állása szerint.
A Pető-módszer segíti a fejlesztésben részt vevők társadalmi integrációját, hogy sikeresen helytálljanak akár a munka világában is. Antoni Gáborné óvodavezető elmondta: több életszakaszban történik a segítségnyújtás. A korai fejlesztés lehet egyéni vagy kiscsoportos foglalkozás. A felvételi során a szakemberek eldöntik, hogy a gyermek életkora és képességei alapján egyéni fejlesztésben részesül, vagy bekerül valamelyik csoportba. Mint megtudtuk: sok szülő azért költözik a fővárosba, hogy megfelelő ellátásban részesüljön a gyermeke.
A főiskola utazó konduktori szolgálata 2015 novemberében kezdte meg a működését. Perge Krisztina szolgálatvezető elmondta: az itt dolgozó szakemberek azokat a gyermekeket és diákokat látják el, akik egészséges társaikkal együtt óvodába, iskolába járnak, de szükségük van a Pető-módszer szerinti mozgásfejlesztésre.