A főváros folytatja a kerékpáros-fejlesztéseket, 2019-ig további 29 projektet fog megvalósítani a 2010 és 2015 között már elkészült 37 beruházás mellett – mondta a tegnapi Budapestinfón Tarlós István. A főpolgármester úgy fogalmazott, hogy a kerékpárosügyben a héten több történt, mint kiszivárogtatás, a városházáról – már nem először – munkaközi anyagokat lopnak ki és értelmeznek át, heccelve a közvéleményt. Nyomatékosította: szó sincs a kerékpáros közlekedésben visszafejlesztésről, semmilyen döntést nem hoztak, ez hamis vád, a fejlesztési program folytatódik. Tarlós nem hiszi, hogy a felelős városvezetésnek ne lenne joga átgondolni kérdéseket, a kerékpározás feltételeinek felülvizsgálata pedig mindenképpen meg fog történni a közlekedésfejlesztéseket tartalmazó Balázs Mór-tervben.
A témában egy fővárosi szórakozóhelyen megrendezett kerékpárosfórumon nyilatkozó Vitézy Dávidra, a Közlekedési Múzeum főigazgatójára – a Budapesti Közlekedési Központ volt vezérigazgatójára – utalva Tarlós úgy fogalmazott: „nem egy mindenhonnan elcsapott, sértődött, bezárt múzeumot kegyelemből igazgató közgazdász fogja meghatározni minden felelősség nélkül a diszkógömbös, Tütü nevű night-clubból Budapest közlekedésfejlesztését”. Vitézy a HVG.hu-nak úgy reagált, nem zavarja a főpolgármester tütüzése, vagdalkozása, amíg ez azt jelenti, hogy a retrográd közlekedési tervekből kihátrál és nem építi le az elmúlt évek közlekedésfejlesztési eredményeit a kerékpáros közlekedésben és a tőmegközlekedésben. Vitézy megerősítette: szükséges a kerékpáros közlekedés fejlesztése, a jó infrastruktúra biztonságosabb közlekedést és a több szabálykövető kerékpárost hoz.
A főpolgármester egyébként pénteken arról is beszélt, hogy a kormány határozatban emelte meg a 3-as metró infrastruktúrájának felújítására fordítandó pénzügyi keretet, 125 milliárdról 137,5 milliárd forintra. Így változatlan határidő mellett nem a legfapadosabb felújítási változatot tudjuk megvalósítani – emelte ki Tarlós István. A felújítás alatti buszos metrópótlásról azt mondta, a szolgáltatás megrendelése helyett új buszok vásárlását tartaná ideálisnak, azonban ebben a kérdésben is a kormány hozza meg a végső döntést.
Tarlós bejelentette, hogy elkészült az M1–M7-es autópályák bevezető szakaszán a kétszintes csomópont. Jelezte továbbá, hogy a csillaghegyi öblözet árvízvédelmét biztosító védmű kivitelezése 2016 novemberében indulhat, 2018 végére, 2019 elejére 10 milliárdos uniós támogatással el is készülhet.