Tegnap délelőttől a Krisztina körút–Szilágyi Erzsébet fasor–Széll Kálmán tér jelzőlámpás csomópont középső részén is megkezdődött a Széll Kálmán tér újjáépítése, ezért változik a tér közúti forgalmi rendje és több, a teret érintő buszjárat közlekedése is.
A legnagyobb változás, hogy a Szilágyi Erzsébet fasor–Krisztina körút útvonalon a nagy csomópontban csak kétszer egy sávon haladhat majd a közúti forgalom. Ideiglenesen nem lehet majd a Szilágyi Erzsébet fasor felől a Margit körút, illetve a Dékán utca felé közvetlenül balra kanyarodni, ezért a BKK a Krisztina körút–Csaba utca–Várfok utca–Széll Kálmán tér terelőút használatát javasolja. Az új, várhatóan három hétig érvényes forgalmi rend főként a Szilágyi Erzsébet fasor felől a Széll Kálmán tér felé, illetve a Krisztina körútról a fasor felé közlekedőket érinti. A 21-es buszcsalád végállomását a Csaba utcába, a 128-ast és a 129-est a Széll Kálmán tér Margit körúti oldalára, a 139-est és a 140-est pedig a Krisztina körútra, a Csaba utca torkolatához helyezték át. A 149-es buszjárat a közúti torlódások elkerülése érdekében ideiglenesen a tér érintése nélkül a Retek utcán keresztül közlekedik. Ami az éjszakai járatokat illeti: a 956-os, a Békásmegyer H irányú 960-as és a Rákoskeresztúr felé közlekedő 990-es jelzésű járatok megállói nem változnak. A Móricz Zsigmond körtér irányú 960-as, valamint a Normafa felé tartó 990-es éjszakai járat Széll Kálmán téri, a metróállomáshoz közelebbi megállóhelyét a Széll Kálmán tér Margit körúti oldalára, a Dékán utca torkolata elé helyezték át. A Budapesti Közlekedési Központ honlapján, a www.bkk.hu internetes oldalon mindig elérhetők a rekonstrukcióval és az aktuális közlekedési változásokkal kapcsolatos információk. A tér felújításának munkái 2015 januárjában kezdődtek el, a teljes rekonstrukció – Tarlós István főpolgármester pénteki bejelentése szerint – 2016 május 10-re fejeződhet be. A felújításra mintegy nettó 5,3 milliárd forint forrás áll a fővárosi önkormányzat rendelkezésére. A rekonstrukció több építési ütemben, esetenként kényelmetlenséggel járó forgalomkorlátozásokkal, terelésekkel zajlik, amelyek miatt a teret érintő vagy keresztező busz- és villamosjáratok közlekedése több alkalommal is változni fog.