Az ügyfélkapcsolatok fejlesztéséről és az ügyfél-kommunikáció javításáról szervezett tegnap kétnapos nemzetközi konferenciát az Országos Bírósági Hivatal (OBH), amelyen tizenhat államból százan vettek részt.
– A múlt héten nyílt meg a második új, egységes arculatú ügyfélközpont Szigetszentmiklóson, és a következő egy évben 25 hasonló, felhasználóbarát kiszolgálóhely létesül majd – tájékoztatta lapunkat Handó Tünde (képünkön), az OBH elnöke.
Szavai szerint az új típusú központok egyik legfőbb előnye, hogy megkönnyítik a folyamatban lévő ügyek intézését, ugyanis egy adott helyen több, bíróság előtt futó ügyről is felvilágosítást kaphatnak a szolgáltatást igénybe vevők. Hozzátette: a részben a központokban, részben a bíróságokon működő ügyfélsegítő rendszer pedig különösen a bonyolultabb polgári peres ügyekben könnyítheti meg az emberek tájékozódását az ügyvitelt meghaladó, tartalmi segítség nyújtásával.
A bíróság „branddé” alakításának a lehetőségeit is tárgyaló konferencián Handó Tünde arról is beszámolt, hogy a jó ügyféltapasztalatok elérése érdekében az OBH és a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) együttműködésével hogyan alakították ki az ügyfélközpontokat. Azt is hangsúlyozta, hogy az új generációk tagjai már „digitális nomádok”, akik magas színvonalú ügyfélszolgálati munkát várnak el, ezért fontos a vizuális kommunikáció és a fizikai környezet javítása.
– Ha a bíróságok offline maradnak, miközben az emberek az online világban mozognak, akkor a társadalom eltávolodik az igazságszolgáltatási rendszertől, ezért is szükséges az online bíróságok fejlesztése – mutatott rá a bírónő. A rendezvényen is bemutatott, de az ügyfélközpontokban és a YouTube-on is elérhető tájékoztató animációs filmek célja, hogy közérthetően adják át, hogy a bíróságon mit és hogyan lehet intézni.
Az OBH korábbi közleménye szerint a bíróságokon az online ügyintézési lehetőségek térnyerésének köszönhetően erre az évre teljes körűvé vált az ügyfelekkel való elektronikus kapcsolattartás. A jövőben pedig – mint írták – a Digitális bíróság projekt eredményeként korszerű, jól kereshető, egységes elvek alapján felépülő bírósági határozattár jön létre. Mindez az ügyfelek bírósághoz való hozzáférésének egyszerűsítésén túl az egységes jogalkalmazást is elősegíti a közlemény szerint.