Indokoltnak tartjuk a budaörsi repülőtér állami tulajdonban tartását és a repülőtér funkciójának fenntartását – tájékoztatta a Magyar Időket a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. Hozzátették: az ingatlanra vonatkozó hosszú távú, az állami vagyonnal való gazdálkodásra vonatkozó jogszabályi előírásoknak megfelelő hasznosítási koncepció jelenleg egyeztetés alatt áll. A Vs.hu információi szerint a Magyar Repülőszövetség (MRSZ) jogcím nélkül használja a főváros közvetlen szomszédságában, az M1–M7 autópályák közös szakasza melletti polgári repülőteret, az MNV Zrt. szeretné, ha azt a szövetség mielőbb elhagyná. A vagyonkezelő álláspontja szerint az MRSZ 11 éve adós az államnak a bérleti díjjal.
Ennek kapcsán lapunk kérdésére az MNV Zrt. közölte: a repülőtér bérlője ellen a fennálló tartozás behajtása érdekében fizetési meghagyás kiadását kezdeményezték, amely peres eljárássá alakult. Hozzátették: a per jelenleg is folyamatban van, 2017 márciusában várható másodfokú ítélet az ügyben. Megtudtuk: az MNV Zrt. a bérleti szerződést felmondta, a birtokbavételt a társaság kezdeményezte.
Ami a nagy értékű, műemlékileg is védett épületekkel teli terület állapotát illeti, az állami társaság – tekintettel arra, hogy az ingatlan jelenleg még a volt bérlő birtokában van – naprakész információval nem rendelkezik. A létesítmény állapota a külső szemlélő számára is elég viharvertnek tűnik. Az MRSZ-t is megkerestük az ellenük folyó per kapcsán, de lapzártánkig nem nyilatkoztak.
A budaörsi repülőtér az ország legrégebbi kisgépes nemzetközi légikikötője. Régi, központi épülete 1937-ben épült, ipari műemlék. Budapest egykori nemzetközi repülőtere, a mintegy 84 hektáros kifutópálya használati joga, a szintén műemléki oltalom alatt álló feszített tetejű hatalmas hangár, javítóbázis 1989-ig a a Magyar Honvédelmi Szövetség kezelésében volt. Ma már főként sportrepülőgép-forgalmat bonyolít le. A füves terület Budaörssel határos, de közigazgatásilag a XI. kerülethez, Újbudához tartozik. Kedvező fekvése miatt az elmúlt két évtizedben több ingatlanbefektető is érdeklődött a terület iránt. Voltak olyan félelmek, hogy az autópálya két oldalán lévő nagyáruházakhoz, bevásárlóközpontokhoz hasonló épületeknek, illetve lakóparkoknak parcellázzák fel az értékes területet.