A gyalogosok hibájából 24 emberéletet követelő baleset volt az utakon, hattal kevesebb, mint 2014 végén. A KSH adatai szerint eközben 1,3 százalékkal több – 4117 – személysérüléses közúti szerencsétlenség történt a szóban forgó időszakban. E balesetek idején a járművezetők a korábbi statisztikához képest többször szegték meg a közlekedési szabályokat, a megfelelő sebességet 7,9 százalékkal gyakrabban választották meg hibásan. A súlyos sérüléssel járó karambolok száma 5,4 százalékkal nőtt, miközben a könnyű sérüléssel járó ügyeké megegyezett az előző év azonos időszakában mértekkel.
Tavaly október–decemberben összesen 5482 ember (ebből 368 gyermek) sérült meg közlekedési balesetben. A súlyosan sérültek száma 1442, a könnyen sérülteké 3862 fő volt. A balesetek 68 százaléka lakott területen belül következett be. Az autópályákon 40 százalékkal több volt a baleset, mint egy évvel ezelőtt. Az M5-ös autópályán 13-ról 24-re, az M7-esen 12-ről 22-re nőtt a balesetek száma 2014 IV. negyedévéhez viszonyítva. A száz kilométer közútra eső balesetek száma az M6-oson volt a legkevesebb (1,1), míg az M1-es és az M5-ös autópályán a legtöbb (18, illetve 15). 2015 IV. negyedévben a balesetek 67 százalékát személygépkocsik, 8,4 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsik okozták. A személyszállító járművekkel 1,8 százalékkal több balesetet okoztak, mint 2014 IV. negyedévében, kivéve az autóbuszokat (–19 százalék) és a motorkerékpárokat (–17 százalék). A járművezetők hibájából 2,3 százalékkal több karambol történt. Az ittasan okozott ütközések száma (442) 13 százalékkal nőtt, ami az összes ügylet 11 százaléka volt. A gyalogosok által okozott balesetek 7,1, a személygépkocsi-vezetők által okozottak 9,1 százalékát alkoholos bódultság alatt idézték elő. A részegen okozott személysérüléses közúti közlekedési balesetek 57 százalékát személygépkocsi-vezetők, 22 százalékát kerékpárosok okozták.