A főpolgármester a 168 Óra című lapnak megjegyezte: küszöbönáll a dugódíj bevezetése is. A városvezető a Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel, az agglomerációs járatok állami kezelésbe adásáról folytatott tárgyalások megkezdése után adott interjút a baloldali hetilapnak. Tarlós István az egyeztetés kapcsán leszögezte: a BKV egyre csökkenő költségvetési támogatása csak akkor lesz elegendő, ha a főváros hosszú távú megállapodást tud kötni az agglomerációs közlekedés finanszírozásáról, és a kormányzat – ha már a közlekedésre nem akar több pénzt adni – kész lesz hozzájárulni más, kötelező érvényű feladatok teljesítéséhez.
A főpolgármester a tárcavezetővel folytatott tárgyalásai alapján biztosra veszi, hogy február 17-én a főváros végrehajtható költségvetést tud készíteni. Tarlós István úgy véli, nem sérti a budapestiek érdekeit, ha a közgyűlés a HÉV infrastruktúráját átadja a kormánynak. Vagyonvesztésről szerinte szó sem lehet, mivel a vagyonelemek köztulajdonból köztulajdonba kerülnek. A főpolgármester optimistán ítéli meg a város jövőjét, hiszen az ország vizes világbajnokságot szervez 2017-ben, és ennek sikere jelentős hatással lehet a 2024-es nyári olimpiai pályázat kimenetelére.