Budapesti közfejlesztési tanács létrehozását javasolja a főpolgármester a kormánynak. Az egykori Közmunkák Tanácsa mintájára létrehozandó testület feladata a fővárosi fejlesztések koordinációja volna – jelentette be Tarlós István. Hozzátette: a pénzügyi források bevonása és összehangolása érdekében tervszerződést kell kötni a kormány és a főváros között. A főpolgármester és Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok azt is javasolni fogja, hogy 2016-tól jöjjön létre egy fővárosi fejlesztési közbeszerzések lebonyolítását végező cég.
A főpolgármester liberális legendának nevezte, hogy a mostani városvezetés csak üzemeltet és nem fejleszt. Hangsúlyozta, hogy soha annyi terv nem állt készen, mint most. Beszélt az előkészített és már futó projektekről, külön kiemelve, hogy Budapest ezekre 340 milliárd forint uniós támogatást vehet igénybe. Többek között idesorolható a villamos- és trolibeszerzés, a kelenföldi közlekedési nagyberuházások, a 3-as metró felújítása, a 2018-as átadással tervezett külső Bécsi úti villamos, valamint a 2019-re befejezendő újpalotai villamos. Tarlós hangsúlyozta: az újpalotai villamos 100 milliárd forinttal kerül kevesebbe, mint a 4-es metró második szakasza. A fejlesztések közé tartozik az 1-es villamos Etele térig vezetése 2017-es határidővel és a fogaskerekű meghosszabbítása is. Szintén rendelkezésre áll uniós forrás a közművek cseréjére, a teljes csatornázottság elérésére, az árvízvédelemre, a hulladékfeldolgozás fejlesztésére, a városháza energetikai felújítására, valamint további P+R parkolók építésére.
A Fővárosi Közgyűlés által felmondott Mahir-szerződésről a főpolgármester elmondta: a kontraktusban olyan furcsa kitételek szerepeltek, hogy az rendes felmondással nem szüntethető meg, ráadásul a Mahir által fizetendő szerződéses összeg nem vizsgálható felül, és még az inflációval sem növelhető. A sajtótájékoztatón részt vevő Kocsis Máté ezzel kapcsolatban azt mondta: a főváros ellenőrzése nem a Mahir tulajdonosi szerkezetére, hanem a szerződéses szolgáltatás teljesítésére vonatkozott. Ha az nem megfelelő, a jövőben is meg fogják szüntetni az ilyen szerződéseket.
Tarlós István beszélt a Széll Kálmán tér felújításáról is: a három hónapos késést a közbeszerzés elhúzódása okozta. Hangsúlyozta: a BKK semmilyen kötbérről nem mondott le. A dugódíjról szólva a főpolgármester nyomatékosította: nincsen döntés a zónahatárokról, és a díjakról sincs értelme még beszélni. Egy alternatív javaslat van a kormány előtt, amelyre még nem érkezett reakció.