A BKV a főváros támogatásával változatlanul kitart amellett, hogy megalapozott a több mint 2,5 milliárd forintos kötbérkövetelése – közölte tegnap Tarlós István. Hozzátette: ha a 3-as metró infrastruktúrájának felújítása nem viszi el a kötbért, ezt a pénzt akár a szerelvények légkondicionálására, akár az állomások további akadálymentesítésre is lehet fordítani.
A Budapestinfón a főpolgármester elmondta azt is, hogy a metrópótlás az északi szakaszon november elejétől várhatóan egy évig tart, és a szerelvények akkor csak Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között közlekednek majd. A metrópótló buszok útvonalának kialakítását, a szükséges út- és forgalomtechnikai munkákat már elvégezték. Az infrastruktúra felújítása kapcsán megjegyezte, jelenleg is dolgoznak a kivitelezők. Arról is beszámolt, hogy két hete nem volt utaskiszállítással járó meghibásodás az újjáépített vonatokon. Kérdésekre válaszolva elmondta: a 3-as metró északi szakaszának állomásai és a 17 kilométeres alagút felújítása a teljes metróvonal rekonstrukciójának több mint a felét jelenti.
A főpolgármester közölte azt is, hogy a metrófelújítás többletköltségei miatt a javaslatára elengedték az ebben a ciklusban 12 milliárd forintból tervezett Külső Bécsi úti villamosvonal fejlesztését.
A Római-partra tervezett mobil védművel kapcsolatban megerősítette: ahogy ígérte, a Lányi-féle tanulmányt – amely az eddig készült három összehasonlító tanulmánnyal és négy szakértői véleménnyel ellentétes álláspontra helyezkedik – a közgyűlésbe kommentár nélkül be fogja vinni. – Senkit nem kérek semmire, mindenki szavazzon a lelkiismerete szerint – tette hozzá. Arra figyelmeztetett, hogy a védmű szigorúan szakmai kérdését ismét politikai síkra próbálják terelni az ellenzők. Nyomatékosította, hogy a gátért a műszaki felelősséget továbbra is vállalja a tervező és az üzemeltető.