A főpolgármester a vasárnap felvételről sugárzott műsorban azt mondta, többféle értelmezés létezett a közterület-felügyeletek büntetési gyakorlatával kapcsolatban, de a belügyminiszteri állásfoglalással ez az értelmezési probléma megszűnik.
A közterület-felügyeletek tehát nem bírságolhatnak csak felvételek alapján közlekedési szabálysértéseket. Egy dolgot tehetnek, hogy a felvétel mellékelésével közigazgatási eljárást indítanak a rendőrségen – tette hozzá.
Tarlós István az Álláspont című műsorban elhangzott interjúban hangsúlyozta, az ügyben két fő célja van: az egyik a szabályosság, a másik a „brutális” büntetési tétel mérséklése. Azt szeretné, hogy Budapesten minden közterület-felügyelet szabályosan működjön, és az „enyhe súlyú közlekedési szituációkért” kiszabható ötvenezer forintos – figyelmeztetés nélküli – büntetést módosítsák – mondta.
A 3-as metróvonal felújítása kapcsán Tarlós István közölte, 2020-ra várható az infrastruktúra teljes felújítása. A szerelvények felújítása folyamatban van, a síneket évek óta cserélik. „Tehát ma, ha szigorúan vesszük a 3-as rendszer egésze, bármilyen hihetetlen, de annál jobb állapotban van, mint 2010-ben volt” – fogalmazott.
Kitért arra is, hogy balesetveszélyt a sűrűn végzett felülvizsgálatok és szakvélemények nem jeleznek. Ha így lenne, a BKV menedzsmentje azonnal leállítaná a 3-as metrót – mondta Tarlós István.
A közlekedés fejlesztéséről elmondta, a 3-as metró felújítása mellett folytatják a villamosok, buszok és trolik cseréjét, „küszöbön áll” a Lánchíd és a Váralagút felújítása, több mint tíz P+R parkoló építése, valamint – a kerületekkel összefogva – nagyszabású útfelújítási program veszi kezdetét.