Már folyik az új budai villamosvonal tervezése a Budapark projekt beruházója, valamint a fővárosi önkormányzat között létrejött településrendezési szerződés alapján. A budai fonódó villamosközlekedés II. ütemének tervezése során figyelembe veszik a Műegyetem előtti útszakasz felújítása által létrejövő állapotot – tájékoztatta lapunkat a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK). A fonódó villamos új szakasza ugyanis a teljes Műegyetem rakpart, a Pázmány Péter sétány, valamint a Dombóvári út átépítésével fog járni. A Kopaszi-gát mögött épülő BudaPart lakó- és irodapark beruházója által elkészített terveknek tartalmaznia kell a Szent Gellért tértől egészen a Dombóvári út Budafoki úti csomópontjáig a teljes közlekedési rendszer komplex átépítését. A BKK szerint az új villamosvonal nagyjából a térségben tervezett ingatlanfejlesztési beruházásokkal egy időben készül el.

A burkolat rossz minősége is indokolja a beruházást
A központnál a Műegyetem rakparton és a Petőfi híd le- és felhajtó ágain a napokban kezdődő útfelújítás kapcsán elmondták: a munka mielőbbi elvégzését az útburkolat rossz állapota, az északi oldali lehajtó rakparti csomópontjának mostani kialakításából eredő forgalombiztonsági kockázat, továbbá a kerékpáros közlekedési feltételek javításának szükségessége indokolja. Augusztus 14-én zárják le a Petőfi híd északi fel- és lehajtóját, valamint korlátozzák a Műegyetem rakpart forgalmát, ahol irányonként egy-egy sávon haladhat majd a forgalom. Szintén hétfőtől zárják le a budai alsó rakpartra vezető lehajtót. A felújítás időtartama a vállalkozóval megkötött szerződés szerint 90 nap.