Az olasz szakvélemények arra a megállapításra jutottak, hogy nem útvezetési, karbantartási vagy szalagkorláthibák okolhatók a magyar busz januári, veronai balesetéért. Az olasz törvények szerint a műszaki vizsgálathoz a veronai államügyészség bevonta a nyomozásba Alberto Brenteganit, aki az érintett autópálya-szakaszért felelős, valamint Giovanni Natale karbantartási igazgatót.
Az A4-es autópálya-kezelő vezetőit képviselő ügyvéd a Cor-riere Del Veneto című olasz lapnak azt mondta: a veronai államügyészség álláspontja szerint a tragédia oka már ismert, azaz a sofőr hirtelen bekövetkezett, szinte ájulásszerű elalvása miatt csapódott a busz a szalagkorlátnak. A Bors idézi az olasz lapot, miszerint az olasz ügyészség azt kérte a magyar hatóságoktól, hogy a sofőr alvási apnoe szindrómájáról hallgassák ki V. János feleségét, majd magát a buszvezetőt is.
A sofőr állapota egyelőre nem teszi lehetővé a kikérdezését. Ismert, hogy Magyarországon több ember halálát okozó közúti veszélyeztetés miatt indított eljárást ismeretlen tettes ellen az ügyben a Nemzeti Nyomozó Iroda. Az NNI feladata lesz a két kihallgatás, amelynek eredményéről a nemzetközi jogsegély keretében adnak tájékoztatást az olasz félnek.

Akár a buszt biztosító cég vezetője is gyanúsított lehet
Jelenleg sem az Olaszországban, sem a Magyarországon folytatott nyomozásnak nincs gyanúsítottja. Ez a helyzet azonban a Magyar Hírlap értékelése szerint megváltozhat például akkor, ha bebizonyosodik, hogy a sofőr valóban alvászavarban szenved, és erről tudott a Pizolit Kft. vezetője, Czakó Tibor is. Ebben az esetben a buszvezető mellett Czakóból is könnyen gyanúsított válhat. V. János alvászavaráról éppen Czakó beszélt az áldozatok hozzátartozói előtt, amiért a rokonok nyílt levélben a busztársaság bojkottjára szólítottak fel a vizsgálat lezártáig.
Verona mellett január 20-án járt szerencsétlenül a főleg budapesti középiskolásokat szállító autóbusz, ami a sztráda szalagkorlátjának, majd egy felüljáró pillérének csapódott, kigyulladt, majd felrobbant.
A balesetben tizenheten Olaszországban életüket vesztették, a tizennyolcadik áldozat Budapesten halt bele a sérüléseibe.