Idén is rekorddöntésben bízik a Balatoni Hajózási Zrt.( Bahart) menedzsmentje, egyrészt mert miután július 24-én köszöntötték az 500 ezredik utast, augusztus 30-án már az egymilliomodiknak, a budapesti Jelinek Istvánnak és feleségének adták át Szántód és Tihany között az 100 ezer forintos kedvezményt biztosító Bahart-Joker- kártyát, másrészt mert minden jel arra utal: szeptemberben és októberben is kitart a hajózási idénynek kedvező időjárás.
Az üdülési szezonban közlekedő balatoni kompokat azért is választják a gépjárművezetők, mert a tó északi partján futó 71-es főút forgalma gyakran már-már elviselhetetlenül zsúfolt. Szeptember 16-án egyébként ismét új szerepet kap a két legnagyobb komphajó, a Mol Nagyon Balaton programsorozatának zárókoncertjét, a népszerű Tankcsapda műsorát – hasonlóan két korábbi rockkoncerthez – ugyanis a Balaton közepén összekapcsolt két nagy vízi járművön élvezheti a közönség.
Azóta, hogy a rómaiak pontosan a maiak helyén megépítették a két kompkikötőt, elkészítették és üzembe helyezték az első farmotoros kompot – köszönhetően a
környezetvédő és turisztikai szakemberek határozott fellépésének – az időnként felvetett és átgondolatlan balatoni függővasút- és hídépítési tervek sorra dugába dőltek. A maiakra emlékeztető első, 110 lóerős, nyolc személyautó szállítására alkalmas balatoni komp 1927-ben készült a budapesti Ganz Danubius Gép-, Wagon- és Hajógyár Rt-ben.
Ma négy korszerű nagyhajó szállítja az utasokat és a járműveket Szántód- és Tihanyrév között, ám remélhetően nem kell sokat várni a második, fonyód-badacsonyi kompjára indítására sem.
Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója nem régen a Magyar Időknek azt mondta: mivel a második átkelőhajó-járat feltételeinek megteremtése a Magyar Turisztikai Ügynökségnek is egyik fő törekvése, remélhetően felgyorsulnak a fonyódi és a badacsonyi hajókikötő bővítését és a két új komp beszerzését érintő tárgyalások.