A gödöllői balesetben érintett repülőgépek pilótái hibáztak, nem tartották be a vonatkozó szabályokat, ezért ütköztek össze és zuhantak le – értesült lapunk. Baumann Zsolt, a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának főosztályvezetője közölte: a november 29-én jogerős határozattal lezárult vizsgálat egyértelműen megállapította, hogy pilótahibák vezettek szeptemberben a gödöllői repülőtérnél négy halálos áldozatot követelő légi balesethez.
Mint ismert, a két kisrepülő szeptember 18-án reggel ütközött össze a gödöllői reptér közelében, Gödöllő és Isaszeg fölött. A Közlekedésbiztonsági Szervezet jelentése szerint a Cessna–182-es és a Piper–28-as típusú gép is a gödöllői repülőtérről szállt fel. Először a Cessna emelkedett a levegőbe, négy ejtőernyőssel a fedélzetén, akik a baleset előtt, a feladatuknak megfelelően kiugrottak a gépből. A Piper pedig sétarepülésre indult, fedélzetén a pilótával és két utassal. A repülőgépek a levegőben, szemből ütköztek, miközben a Cessna leszálláshoz készült, a Piper pedig épp csak felszállt.
Utóbbi gép roncsait viszonylag hamar megtalálták a gödöllői arborétum területén, ahol három ember, köztük egy gyermek holttestére bukkantak, az áldozatok szörnyethaltak. A Cessna maradványait több mint egyórás helikopteres keresés után fedezték fel, benne az elhunyt pilótával. Az Országos Rendőr-főkapitányság szeptemberben ismeretlen tettes ellen indított büntetőeljárást, ez a rendőrség szerdai közlése szerint még nem hozott eredményt.
Baumann Zsolt elmondta, a Nemzeti Közlekedési Hatóság vizsgálatának célja a baleset felelőseinek megállapítása volt. Eszerint pedig a pilóták több szabályt is megsértettek, például nem tartották be az úgynevezett VMC (Visual Meteorological Conditions), vagyis „látás utáni időjárási kondícióknak” megfelelő repülési szabályokat. Azt is közölte: tanúvallomásokból derült ki, hogy a sétarepülést végző gép pilótájának ugyan volt megfelelő (PPL) vizsgája, azonban nem volt engedélye az utasok szállítására és más kereskedelmi pilótatevékenységre. A határozatban foglalt eredményeket továbbították az elhunytak hozzátartozóinak.
A másik – jelenleg is zajló – vizsgálatot a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ) folytatja le, ennek célja, hogy szakmai értékelést adjon a felelősségek megállapítása nélkül. A KBSZ eljárása legfeljebb egy évig tarthat, kiterjed például a repülőtér működésének szabályosságára, és lezárultakor szakmai ajánlásokat tartalmaz majd.