A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke szerint a tanulói terhelés csökkentése érdekében nem lesz elég az óraszám csökkentése, egyfajta paradigmaváltásra is szükség lesz az iskolákban, ez reményei szerint az új Nemzeti alaptantervben (Nat) meg is jelenik. Horváth Péter, az Országgyűlés kulturális bizottsága előtt szerdán az életpálya gyenge pontjaként említette, hogy önmagában a teljesítményt nem tudja elismerni.
Kitért arra is: a fenntartással-működtetéssel összefüggésben az volt a kérésük, hogy az intézmények önálló költségvetéssel bírjanak, ebben már van fejlődés, de a reális igények tervezhetőségében még vannak teendők.
Horváth Péter a munkaerő-gazdálkodás tervezésénél szintén lát előrelépést. Szerinte ugyanakkor a heti 22 órából kiindulva kellene az álláshelyeket tervezni, s ha az így szabott létszámra lehetne számítani a költségeket, akkor a fizetések differenciálására is inkább lehetőség nyílna.