Végső fázisához közeledik az 1-es villamos új szakaszának kivitelezése. A végállomás kiépítésének időtartamát és a szükséges próbaüzemet figyelembe véve a Fehérvári út és az Etele tér közötti, vagyis a Kelenföld vasútállomásig húzódó új szakaszon a forgalom előreláthatóan idén nyáron indulhat el, minden más kivitelezési munka áprilisig befejeződik, így a közúti korlátozások is megszűnnek tavasszal – tájékoztatta tegnap a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az MTI-t.
A beruházás eredetileg tervezett befejezési határidejét azért kellett módosítani, mert a kivitelezés során előre nem látható közműmunkák elvégzésére volt szükség, emellett jogszabályváltozás miatt a végállomási helyiségek kialakítása az eredeti tervek szerint már nem volt lehetséges. A létesítmény megépítéséhez szükséges engedélyeztetés jelenleg is folyamatban van – tudatta a BKK.
A spanyolországi baszk Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) nevű vállalat várhatóan az év végéig szállítja le a hosszabb vonal kiszolgáláshoz szükséges öt új, egyenként 56 méter hosszúságú szerelvényt, ezzel hétköznap csúcsidőben is jelentősen javítják a fővárosban közlekedő alacsonypadlós, korszerű tömegközlekedési eszközök arányát. Az 1-es villamos vonalának meghosszabbítása a Fővárosi Önkormányzat és a BKK kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása, amelyet az unió nyolcmilliárd forinttal támogat, a teljes bekerülési költség 8,6 milliárd forint.