A főváros teljes egészében ura a helyzetnek az elektronikus jegyrendszerrel (Rigó) kapcsolatban, a projektet a főváros sikeresen be fogja fejezni, a szállítói szerződés felmondásával a fővárost nem érte kár – hangzott el Bagdy Gábor gazdasági főpolgármester-helyettes két fővárosi képviselővel megtartott tegnapi sajtótájékoztatóján.
Borbély Lénárd, Csepel polgármestere emlékeztetett rá: a tárgyi eszközök és szoftverek, amelyeket kifizettek, a későbbiekben felhasználhatók a beruházásban. Szavai szerint, míg a 2010 előtti városvezetés hátrányos és káros szerződéseket kötött – például az Alstommal –, Tarlós István főpolgármester a megoldások embere, amióta ő vezeti Budapestet, minden projekt sikeresen befejeződött, a főváros saját erejéből vagy az állammal összefogva.
Borbély Lénárd arról tájékoztatott: a fővárosi elektronikus jegyrendszert a MÁV-ot és a Volánt is magába foglaló nemzeti platformhoz csatlakozva fogják bevezetni, így az komplexebb, a budapestiek számára kényelmesebb rendszer lesz. Bagdy Gábor azt hangsúlyozta: a BKK eddigi kifizetései mögött mind valós teljesítés van, azok jogszerűek és szakmailag indokoltak voltak. A beruházás 2020 végére, 2021 elejére készülhet el.
Wintermantel Zsolt, Újpest polgármestere a sajtótájékoztatón visszautasította Horváth Csaba szocialista politikus állítását, amely szerint veszteség érné a fővárost az elektronikus jegyrendszer projekt kapcsán. Emlékeztetett rá: a Demszky-féle városvezetés által az Elektra nevű elektronikus jegyrendszerre tíz éven át elköltött több százmilliós tanácsadási szerződések és tanulmányok miatt érte kár a fővárost, hiszen azokból egyetlen mondatot sem tudott felhasználni a 2010-ben megalakult BKK.
Vitézy Dávid, a társaság korábbi vezérigazgatója Facebook-oldalán megosztott bejegyzésében szintén határozottan visszautasította Horváth Csaba vádjait, amelyekkel a szocialista politikus megkísérelte őt és korábbi kollégáit is belekeverni a budapesti jegyrendszer körüli „balhéba”. Hozzátette: a Rigó a tervek és az azokat vizsgáló független szakértői vélemények szerint is a legkorszerűbb, érintéses bankkártyával való utazást is lehetővé tevő, világszínvonalú rendszer lett volna.