A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatása szerint a felnőtt magyarok közel fele, mintegy 4 millió polgár vette igénybe az elmúlt három évben az Országos Mentőszolgálat segítségét. A mentőszolgálattal kapcsolatba kerülők többsége elégedett volt a kapott szolgáltatással, tehát kimagasló a mentők bizalmi indexe is. A mentők segítségére szorulók 92 százaléka, vagyis összesen 3,7 millió ember nyilatkozott így.
A helyszínre érkezés gyorsaságával az elmúlt három évben az OMSZ-t igénybe vevők 83 százaléka, míg a betegszállítás gyorsaságával 82 százaléka volt elégedett. A mentőautók felszereltségével pedig a megkérdezettek 78 százalékának nem volt kifogása.
Csató Gábor, az Országos Mentőszolgálat főigazgatója az erről szóló sajtótájékoztatón elmondta, hogy nagy bizalomnak örvend a mentőszolgálat, valamint ritka az egészségügyi sikertörténet, ezért fontos figyelni a pozitív megerősítésekre. A főigazgató hozzátette, a siker középpontjában infrastrukturális fejlesztések állnak, és a digitális térben történő aktív kommunikáció is hozzájárult az elismeréshez.
Az elmúlt egy évben a megkérdezettek 61 százaléka találkozott már új mentőautóval, amely jelentősen meghaladja a mentőszolgálattal kapcsolatba kerülők 49 százalékos arányát.
– A Nézőpont Intézet tükröt tartott a mentőszolgálatnak, mi pedig sokat teszünk azért, hogy az emberek láthassák mindannak az eredményét, amiért mi igyekszünk minél többet megtenni – fogalmazott a szervezet főigazgatója.
Kiemelte, hogy kommunikációs kampányokat indítottak, minden hónapban nyitott mentőállomásokkal várják az embereket, valamint a digitális kommunikációban is komoly elismerésnek örvend a szervezet. A mentők Facebook-közössége folyamatosan bővül, az Országos Mentőszolgálat 84 ezer Facebook-követőjének 91 százaléka elégedett az OMSZ közösségi média tartalmával.