Az iskolaigazgatók egy része elhatárolódik a március 30-ra meghirdetett pedagógussztrájkról, míg mások tiszta helyzetet teremtenének, hogy pontosan miről is szól majd az akció – derült ki a lapunk által megkérdezett intézményvezetők szavaiból. Mint ismert, Pukli István, a Teleki Blanka Gimnázium igazgatója a Tanítanék Mozgalom képviseletében felszólította a tanárokat, hogy egy órára szüntessék be a munkát a tavaszi szünet utáni első tanítási napon, és erre az időre vonuljanak ki az iskolák elé. A két hét múlva esedékes munkabeszüntetésről még nem döntöttek az érdekképviseletek.
Lapunk több iskolavezetőtől érdeklődött, hogy a pedagógussztrájkot megelőzően tervezik-e felhívni a tanárok figyelmét az akcióval járó esetleges következményekre. Madarász Péter, a miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója a Magyar Idők érdeklődésére közölte: készülnek megvitatni az új felvetést egy értekezleten, annál is inkább, mert a közvélemény kíváncsi a tiltakozási hullámot kiváltó gimnázium véleményére, és fontos, hogy az álláspontot közösen dolgozzák ki.
Szentes Katalin, a Szentgáli Lőrincze Lajos Általános Iskola igazgatója ugyanakkor leszögezte: intézményük semmilyen formában nem csatlakozik a sztrájkhoz, ezt már a március 30-ai akció bejelentése előtt, egy múlt heti értekezleten tisztázták a tantestülettel. Hangsúlyozta: ők a tárgyalásokban hisznek, amelyek eredményeiről folyamatos tájékoztatást kapnak, és számukra a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ új vezetése garancia arra, hogy változások lesznek az oktatásban.

Az iskolák életét jelentősen befolyásolná a munkabeszüntetés
Egy neve elhallgatását kérő, ugyancsak vidéken működő szakközépiskola igazgatója felhívta a figyelmet: egy iskola vezetőjének legfőbb feladata, hogy biztosítsa az intézményben a tanítást. Ebben a szellemben ő maga igyekszik távol tartani az iskolát a politikától, és nem kívánnak semmilyen megmozdulásban részt venni. Schultz Zoltán, a veszprémi Lovassy László Gimnázium igazgatója lapunknak elmondta, mivel az esetleges munkabeszüntetés az iskola életét jelentősen befolyásolja, így szeretnék megtárgyalni a helyzetet a tantestülettel. – Március 30. előtt mindenképpen tisztázandó, hogy miről is szól pontosan a felhívás, sztrájkról vagy polgári engedetlenségről. Nagyon fontosnak tartom, hogy arról is beszéljünk, egy ilyen akciónak milyen hatásai lehetnek az iskolán belüli kapcsolatokra – mutatott rá az intézmény vezetője.