A főváros azon gondolkodik, hogy az újpalotai villamos megépítése helyett az arra szánt pénzeket az M3-as metró rekonstrukciójára fordítják, hogy „a felújításnál ne egy fapados megoldást csináljunk meg” – jelentette be egy kérdés kapcsán Tarlós István. A főpolgármester hozzátette: hosszú távon nem vetik el a Keleti pályaudvartól induló gyorsvillamos-beruházást. A parkolójegyek utólagos bemutatásának megszüntetése ügyében Tarlós István azt mondta, a parkolási rendelet módosítására a Kúria döntése miatt volt szükség. Hangsúlyozta: a rosszhiszemű autósokkal szemben próbáltak valamilyen megoldást találni, de később felülvizsgálhatják a szabályozást. A Budapestinfón elhangzott: a jövő héten a Városházán tesz látogatást az Európai Unió Regionális és Várospolitikai Főigazgatóságának fejlesztési igazgatója, a Magyarországért felelős területi igazgatóval együtt, hogy áttekintsék a 2010–2016 közötti budapesti fejlesztéseket, valamint a főváros 2014–2020 közötti, támogatási listákon szereplő beruházásait. Tarlós István az érintett projektek felsorolásában kiemelte: a fonódó villamoshálózat Clark Ádám tér alatti alagútja március 14-ére elkészül, a teljes budai beruházás a Széll Kálmán tér május 10-e körüli ünnepélyes átadásával zárul le. A főpolgármester bejelentette: kedden lesz a következő egyeztetési forduló az agglomerációs közlekedés állam általi visszavételéről. A 2017-es vizes vb-hez kapcsolódó beruházásokhoz a főváros összesen 9,5 milliárd forinttal járul hozzá – számolt be Tarlós István. Az összeg nagy részét a margitszigeti fejlesztések és a Róbert Károly körút júniustól a jövő év márciusiág tartó felújítása viszi el.
– Budapest továbbra is önállóan szervezi a főváros idegenforgalmát, ugyanakkor szorosabban együttműködik majd az állammal – jelentette be Tarlós István. Ennek kapcsán Szalay-Bobrovniczky
Alexandra főpolgármester-helyettes kifejtette, hogy Budapestnek nemzetközileg is jól artikulálható márkastratégiára van szüksége, amelynek része egy új logó is. Hozzátette, Budapest új szlogenje: A város, amely egyesít.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta, tavaly minden területen jelentősen javult a társaság közreműködésével megszervezett BKV-szolgáltatások megítélése. Példaként említette, hogy míg 2014-ben 46 százalék volt az utaselégedettségi index, tavaly ez az érték már meghaladta a 66 százalékot.