– Demszky Gábor volt főpolgármester és helyettesei pontosan tudták, hogy olyan szerződést akarnak megkötni a 4-es metró kapcsán, amely súlyosan hátrányosan érinti a fővárost, az államot és az Európai Bizottságot – mondta Bánki Erik, a gazdasági bizottság fideszes elnöke a tegnapi testületi ülést követő sajtótájékoztatón. Indokolatlan vállalásnak nevezte, hogy 33 milliárd forintot előre, minden feltétel és garancia nélkül átutalt a BKV a metrószerelvényeket szállító Alstomnak. Értékelése szerint ebből az előlegből lehetett kenőpénzt fizetni különböző érdekcsoportoknak. Bízik benne, hogy a hatósági vizsgálatok megerősítik ezt a gyanút – jegyezte meg a politikus.
Az ülésen meghallgatták Budai Gyula fideszes országgyűlési képviselőt, volt elszámoltatási kormánybiztost, aki azt hangoztatta: az előzetes teljesítés, a közbeszerzés kijátszása és a metrókocsik előzetes engedély nélküli legyártása mind azt feltételezik, hogy a beruházás szereplői előre megállapodtak; a beruházást az SZDSZ–MSZP-s városvezetés a saját haszna érdekében valósította meg. Megjegyezte: az uniós OLAF-jelentés az ő 2010 és 2011 közötti vizsgálatával azonos megállapításokat tartalmaz.
Csordás Mihály, a fővárosi önkormányzat közlekedési ügyosztályának volt vezetője, a tenderbizottság volt tagja beszámolójából kiderült, hogy mérnökként olyan helyzetben végezte a munkáját, amelyben minden szakmai felvetését keresztülhúzták. Tüttő Kata (MSZP), a tenderbizottság egykori tagja a meghívás ellenére nem vett részt az ülésen.