Mint azt a Köznevelési Kerekasztal legutóbbi ülésén Náray-Szabó Gábor akadémikus kijelentette, a Nemzeti alaptanterv felülvizsgálata 2017 végéig befejeződhet.
Az Emmi közleménye szerint a Köznevelési Kerekasztal eddigi ülései igazolták, hogy a gyermekek, a pedagógusok, az iskolák érdekét egyedül a párbeszéd és a közös munka szolgálja. A kormány és a tárgyalásokon részt vevő szakmai szervezetek közös célja, hogy a gyermekek versenyképesebb tudást szerezzenek, a pedagógusok munkáját és az iskolák működését javítsák. Ahogy az a köznevelési vitanapon is egyértelműen kiderült, az oktatásból az MSZP–SZDSZ-kormány vonta ki a pénzt az önkormányzatokon és a 13. havi pedagógusbérek megszüntetésén keresztül, amit a polgári kormány 2010 óta pótol – olvasható a dokumentumban.

Felülvizsgálják a pedagógus-előmeneteli rendszert és a nevelőmunkát közvetlenül segítők bérét
A kormány minden felvetést meghallgat a kerekasztalon, szinte mindegyikre megoldást tud találni, azonban az újabb pedagógus-béremelést jelentő követelések, az ingyenes tankönyvellátást veszélyeztető javaslatok, illetve az iskolák állami fenntartásból való kikerülését továbbra sem tudja elfogadni. Ez utóbbi indokaként hozták fel, hogy 1300 milliárdba került az önkormányzati adósságállomány kifizetése, miközben még a tartozások felhalmozása sem tudott több száz intézményt megmenteni a bezárástól. A tárgyalássorozat keddi ülésén teljes egyetértés volt a tagok között abban is, hogy az állami intézményfenntartó szervezeti struktúráját ősztől mindenképpen át kell alakítani.
A közleményben megerősítették lapunk korábbi értesülését is, amely szerint az eddiginél több hatáskört kapnak az iskolaigazgatók. Kitérnek arra is, hogy rendezik a foglalkoztatási kérdéseket, felülvizsgálják a pedagógus-előmeneteli rendszert és a nevelő-oktató munkát közvetlenül segítők bérét is. A tárca emellett fejlesztené a pedagógusképzést, átalakítja a továbbképzési rendszert, valamint felülvizsgálja a Nemzeti alaptantervet és a kerettanterveket is.