A Digitális jólét program összehangolásáért és megvalósításáért felelős miniszterelnöki biztos elmondta, az oktatás digitalizálása nem összekeverendő az informatikaórákkal és a programozással, hanem minden tantárgyat érint majd.
Deutsch Tamás hangsúlyozta, a digitalizáció az oktatásban nemcsak új eszközök beszerzését jelenti, hanem új szemléletmódot és módszertant is. Hozzátette: a pedagógusok szerepe eltolódik a lexikális tudás átadása helyett az információ használatának és megszerzésének oktatása felé.
A konferencián részt vett Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára is, aki az Ipar 4.0 programról elmondta: nem mennyiségi, hanem minőségi változásról van szó, amely a digitális átállással párhuzamosan valósul meg. Lepsényi István a jövő nagy kérdésének nevezte, hogyan tud együttműködni gép és ember.

A korszerű eszközök is segítenek a tanításban
Példaként említette, hogy egy friss felmérés szerint Németországban minden második munkahely kiváltható volna robottal. Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára kiemelte: a következő években 70 ezer informatikai eszközt osztanak majd ki, ebből 45 ezer laptopot a tanároknak és 24 ezer tabletet a diákoknak. Fontos irány a digitális tananyagok fejlesztése, valamint a tanárok digitális kompetenciájának fejlesztése – hangsúlyozta Rétvári Bence.
Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke úgy fogalmazott: a digitalizáció nem esély, hanem feltételek nélkül teljesítendő feladat, mert ha elmarad, kieshetünk az elképesztően éles nemzetközi versenyből.