Az utasok kényelmén túl egész Budapestre nézve is komoly gazdasági előnyökkel járhat az e-jegyrendszer bevezetése – mondta Hraboczki Márton, a budapesti rendszert is tervező Scheidt&Bachmann cég ügyvezető igazgatója. Hozzátette: az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy az e-jegyrendszer bevezetésével az összesített jegyárbevétel növekszik, miközben a költségek nagymértékben csökkennek.
A német cég adata szerint, ahol bevezették az e-jegyrendszert, átlagosan 15 százalékkal emelkedett a teljes jegyárbevétel, eközben a jegy nélkül utazók száma drasztikusan csökkent.
Emellett ugyancsak fontos tényező, hogy az egyszer használatos papírjegyek helyére lépő tartósabb műanyag kártyák is mérséklik a kiadásokat. A 2014-ben mintegy 60 milliárd forintos jegyárbevételt produkáló Budapesti Közlekedési Vállalat esetében a forgalomnövekedés elérheti a több milliárd forintot is. Hraboczki szerint az utasok kényelmét fogja szolgálni, hogy a jegypénztárak előtti sorban állást felválthatja az interneten vagy mobiltelefonon történő jegyvásárlás, illetve az eddig használatban lévő menetjegyek egy részét felváltják az időalapon működők, vagyis egy adott időkereten belül annyiszor szállhatunk át egyik járműről a másikra, ahányszor csak szeretnénk. Az e-jegyrendszer igazságosabb, illetve sok esetben fajlagosan olcsóbb, mert az utazási idővel vagy távval arányosan fizetünk – magyarázta. Az országos szintű elektronikus jegyrendszer kidolgozásáért felelős Nemzeti Mobilfizetési Zrt. tervei szerint 2016 végén már mobilalkalmazással vehetünk többek között bérletet, busz- és vonatjegyet is.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint már most csökken az utasok sorban állási ideje a jegypénztáraknál. A BKK felmérése szerint a budapesti lakosok fele már kipróbálta az új, modern jegykiadó automatákat. Kiderült: a vásárlók nem kevesebb, mint nyolcvanhat százaléka úgy véli, egyszerűbb és gyorsabb a BKK-automatákból vásárolni. Az automaták használatának a terjedése miatt folyamatosan csökken a hagyományos pénztárak előtti sorok hossza és a várakozással töltött idő. Az elmúlt egy évben a folyamattal párhuzamosan harminc hagyományos jegypénztárat bezártak, amelyeket több fontosabb helyszínen – például a Széll Kálmán téren, a Déli pályaudvarnál vagy a Népligetnél – ügyfélközpont váltott fel. Akik korábban pénztárban dolgoztak, azok átképzés után átkerültek az ügyfélközpontokba.