Mind a baloldali, mind a 2010–14 közötti jobboldali kormányok alatt is komoly pénzeket kapott állami hirdetésekért a Simicska Lajos tulajdonába tartozó Magyar Nemzet, a nemrég hozzá került Index, s az oligarcháról évekig hallgató RTL-csoport – írja a PestiSrácok, ahol utánanéztek, mekkora összegeket vettek fel ezek a médiumok az elmúlt tíz évben.
Az összesítésből kiderül: már a Gyurcsány–Bajnai-kormány 84 milliárd forintot fordított hirdetésekre, ezekből a forrásokból az RTL-csoport és Simicska Lajos már ekkoriban súlyos milliárdokat szakított. 2006 és 2009 között az RTL-csoport listaáron számolva körülbelül 12 milliárd forint állami hirdetésben részesült, míg a Magyar Nemzet kiadójánál nagyjából 1,8 milliárd forintot költöttek el. A portál szerint 2007 novemberében nagyobb összegekért hirdetett az állam Simicska lapjánál, mint a jóval magasabb példányszámú Népszabadságnál. Hozzáteszik: százmilliós, esetleg milliárdos nagyságrendben jutottak állami hirdetések a baloldali kormányok idején a Heti Válaszba és feltehetően a Hír TV-be is.
Az Átlátszó adatösszesítése alapján kiszámolták, hogy 2010 és 2014 között az RTL-csoport listaáron összesen körülbelül 6,5 milliárd forint ellenében tett közzé állami hirdetéseket. Eközben Simicska és médiája sem járt rosszul. Ezekben az években az oligarcha érdekkörbe tartozó Advenio Zrt. (Class FM) 7,6 milliárd forintot, a Magyar Nemzet kiadója 4,1 milliárd forintot, a Publimont közterületi reklámcég több mint 17 milliárdot kaszált az állami reklámokon. Hozzáteszik: a Hír TV-ről nincsenek adatok, az azonban tény, hogy 2014 óta minden évben több milliárd forinttal kevesebb a cég árbevétele, mint 2014 előtt volt. Összességében tehát a Simicska-érdekkörbe tartozó médiumok 2010 és 2014 között nagyságrendileg közel 40 milliárd forint állami reklámköltésre tettek szert.
A PestiSrácok kitért arra is, hogy 2013-ban a listaáras állami reklámköltés az Indexnél egymilliárd forint fölé emelkedett, de még 2016-ban is megközelítette a 600 millió forintot.