Hódmezővásárhelyen, Szekszárdon és Székesfehérváron a teljes belterületi úthálózat pormentesített lehet a jelenlegi önkormányzati ciklus végéig, 2019 őszéig – derült ki a Magyar Idők kérdéseire válaszoló megyei jogú városok tájékoztatóiból. A tolnai megyeszékhelyen csupán egy két kilométeres szakaszt kell leaszfaltozni, amit az önkormányzat tájékoztatása szerint el is végeznek a következő években. Szekszárdon 2010 óta csaknem kétmilliárd forintból 10,2 kilométer belterületi út és 2,5 kilométer kerékpárút újult meg.
Székesfehérváron út- és kerékpárút-fejlesztésre több mint 3,3 milliárd forintot költöttek, emellett 1,1 milliárd forintból járdát építettek az elmúlt hat évben. A helyi önkormányzat arról tájékoztatott, hogy mindössze 12,3 kilométer utat kell még pormentesíteni, amit a 2011-ben indult Saára Gyula-programban végeznek el. Az idei költségvetés 2,6 milliárd forintot biztosít a program folytatására.
Hódmezővásárhely belterületén 99 százalékban aszfaltosak az utak, néhány kis közt, utcát kell még pormentesíteni, amit a ciklus végére meg is kívánnak tenni. A városban az elmúlt hat évben több mint 2,1 milliárd forintból 7,5 kilométer utat, 8 kilométer kerékpárutat és több mint 20 kilométer járdát építettek, újítottak fel. A fejlesztések folytatódnak.
Nagyobb a feladat Békéscsabán, Egerben, Győrben, Kaposváron és Kecskeméten, ahol a belterületi utak nagyobb része pormentesített, de a folyamatban lévő és tervezett fejlesztésekkel várhatóan csak csökkenteni tudják a nem aszfaltos utak arányát ebben az önkormányzati ciklusban. Békéscsabán 2010 óta 2,5 milliárd forintot, Győrött csaknem 14 milliárd forintot, Kecskeméten 6,4 milliárd forintot, míg Kaposvárott a 2013-ban indított Bereczk Sándor út- és járdafelújítási programban több mint négymilliárd forintot költöttek infrastrukturális fejlesztésekre. A somogyi megyeszékhelyen idén a Németh István-programban újabb 2,5 milliárd forint áll rendelkezésre hasonló célokra, de Győrött és Kecskeméten is tucatnyi beruházás folyik vagy indul el hamarosan.
A legnehezebb helyzetben Érd vezetése van, a település lélekszáma ugyanis folyamatosan növekszik. Miközben a Pest megyei várost 1990-ben 44 ezren lakták, most hivatalosan több mint 64 ezren élnek Érden, ám sokan nem is jelentették be magukat. Az újonnan betelepülőknek folyamatosan új utcákat kellett és kell megnyitni, ezek pormentesítése nagyon komoly összegeket emészt fel. A beruházásokra négymilliárd forintot fordítottak az utóbbi években, de még 300 kilométernyi utat, a teljes hálózat kétharmadát le kell majd aszfaltozniuk.
A Modern városok programban 6,9 milliárd forintot költenek infrastrukturális fejlesztésekre, többek között a leginkább balesetveszélyesnek tartott csomópontok átépítésére.