– A Testnevelési Egyetem (TF) továbbra is a világ egyik leghíresebb sporttudományos intézete, amelyben a rekonstrukciónak és a bővítésnek hála már a feltételrendszerek is adottak lesznek a legmagasabb szintű munkához – jelentette be Mocsai Lajos a tegnap a TF-en tartott sajtóbejáráson. Az egyetem rektora szerint egy olyan sportvárost alakítanak ki a XII. kerületben, ahol a jövő tanév végi költözés után a mostani 2500 fős magyar hallgatói létszám 3500 főre növelhető, és az intézmény korlátozott számban külföldi hallgatókat is fogadni tud majd.

Negyvenmilliárd forintból fejlesztik a felsőoktatási intézményt
Az összesen 40 milliárd forintos fejlesztés első ütemében – amelynek nettó értéke 11,9 milliárd forint – felújítják, illetve befejezik az eredetileg az Országos Sportegészségügyi Intézet (OSEI), közismert nevén Sportkórház számára épült, ám 2004 óta befejezetlen, Alkotás úti épületet, amely a 2018. áprilisi átadása után a TF főépülete lesz – számolt be Gyetvai Árpád. A Testnevelési Egyetem új campusáért felelős miniszteri biztos elmondta: a beruházás első ütemében a mostani Sportkórház – Hauszmann Alajos által tervezett – műemléki védettségű épületei is megújulnak és az egyetemhez kerülnek. Hangsúlyozta: a jövőben csaknem tízhektáros campuson folyhat majd az oktatás, a 2015 októberében leégett sportcsarnokot a Csörsz utcai sporttelepen épülő négyemeletes, multifunkciós csarnok pótolja, amelynek maximális magassága 18 méter lesz, jelentős része a föld alá épül.
A tervek szerint az első ütem jövő áprilisban fejeződik be, az egyetem pedig még jövő nyáron átköltözik az új épületekbe. Gyetvai Árpád beszélt a várhatóan 2018-ban induló és 2020-ig tartó második ütemről is, amelyben a jelenlegi főépületen kívül minden más – döntően a 70-es, 80-as években emelt – épületet lebontanak, a felszabaduló területen az új, 50 méteres fedett uszoda, a vívócsarnok, a tornacsarnok, az atlétikai csarnok, valamint egy multifunkciós sportcsarnok épül fel. A TF fejlesztése a még csak koncepcionális szinten létező harmadik ütem elkészültével – a Déli pályaudvartól átvett területek hasznosításával, felülépítésével – 2022-ben fejeződik be. Lapunk kérdésére, hogy mi a biztosíték a jelenlegi munkaerő-hiányos időszakban a határidők betartására, a miniszteri biztos megjegyezte: napi 16 millió forintos kötbér terheli a közbeszerzési pályázaton nyertes ZÁÉV Zrt.-t.